INIZIO blog

K čemu je dnes Twitter a jaký obsah tu funguje?

Nedávno mi od klientky přišel zajímavý dotaz ohledně sociální sítě Twitter. Ve zkratce zněl nějak takto:

„Co obecně lidi na Twitteru zajímá? Jaké příspěvky mají potenciál k diskusi?“

Tohle bude zajímat většinu z vás, kteří nějak na Twitteru působí. Proto jsem si na to připravil odpověď. Na úvod vám ale řeknu něco, co se vám nebude moc líbit.

Pokračovat ve čtení

Cookies lišta a GDPR, co se změní?

Jeden z nejčastějších dotazů ohledně GDPR, které slýcháme, je, jak se bude po nástupu v platnost měnit takzvaná cookies lišta? Před několika lety přinesla Evropská unie povinnost informovat uživatele vašich webů o tom, že o nich cookies sbíráte. Neměli ale na vybranou. Prostě jste jim oznámili sběr zobrazením lišty, která mohla vypadat jako ta níže:

Jediná volba, kterou uživatel měl, byla opustit web. To se s příchodem General Data Protection Regulation (zkráceně GDPR) mění. Privacy by design, což je další z legislativních zaříkávadel, vám jako provozovateli webu bude ukládat, abyste uživatelům dali na výběr, zda o nich cookies budete sbírat či nikoliv.

Pokračovat ve čtení

Feministický marketing a jak vám může vydělat statisíce?

Začnu hypotetickým příkladem z off-line světa. Zkuste se postavit před vaši kamennou prodejnu a rozdávat slevové kupóny pouze lidem, kteří nosí drahé oblečení, jsou to muži/ženy, jsou bílí… Dříve nebo později by se mohlo stát, že vás konfrontuje kdejaký bojovník za sociální spravedlnost a nařkne z diskriminace skupin, kterým kupóny nenabízíte.

Nechme stranou filosofii a nerozvádějme diskuzi nad tím, zda je správné plošně upřednostňovat vybranou skupinu obyvatel. Čistě z obchodního pohledu to je korektní, protože mezi lidmi existují rozdíly. V jejich preferencích, předpokladech, kupní síle, jejich zájmech. A rozdíly dokážeme najít i v průměrných zástupcích skupin pohlaví, věků, fanoušků hudebních stylů, sexuálních orientací atd. Určitě není správné komukoliv upírat příležitost kvůli tomu, že do oné či jiné skupiny patří. Je ale výsostně svobodné se rozhodnout, kterou z těchto skupin oslovím s nabídkou svého podnikání, pokud za ono oslovení platím po jednotkách peníze.

Pokračovat ve čtení

Na co si dát pozor u webové typografie?

Kolem webů koluje jeden opakovaný mýtus:

„Lidé na webu nečtou.“

Vzniká tím u řady lidí chybný názor:

Lidé text na webu stejně nečtou = písmo není důležité = nebudu to řešit.

Janice Redish ve své knize Letting go of the Words píše, že lidé na webu napřed scanují, zorientují se a přečtou si až to, co považují za důležité.

V tu chvíli přijde do hry webová typografie (jak na webu pracovat s písmem). Ta lidi dovede tam, kam potřebujete. Zvýší čitelnost a tím i přesvědčivost vaší webové stránky.

Pokud totiž písmo podceníte, platí jednoduchá zásada:

Člověk nepřečte = nepochopí smysl webu a služby = odejde bez nákupu.

Jak to dělat lépe?

Pokračovat ve čtení

Jak získat stáž v online marketingu a naplno ji využít?

V září roku 2017 mě trápila jedna profesní otázka:

„Co dál?“

Na volné noze v copywritingu se mi nestálo moc pevně. Topil jsem se v procesech. Nevěděl jsem, jak k věcem přistupovat. Po nocích mě mučily pochmurné myšlenky.

V ten moment mi došlo, že na to sám nestačím. Sklopil jsem hlavu a sebekriticky si přiznal, že chci-li v marketingu hrát na určité úrovni, musím se víc učit od těch pokročilých. V agentuře.

Příležitost mi naskytla stáž v agentuře Inizio. Předcházelo tomu ale celkem 11 neúspěšných pokusů při oslovení jiných firem. Tyto řádky vám věnuji s přáním, abyste se vyhnuli chybám a zároveň věděli, co při žádosti a v průběhu stáže funguje.

Pokračovat ve čtení

Co je to GDPR a proč zdraží internetovou reklamu?

GDPR je nové nařízení EU, které se dotkne všech webů.

Ve zkratce, co znamená zkratka GDPR?

GDPR (General Data Protection Regulation) není další z chatovacích akronymů, jako například LOL, WTF nebo ROFL. Jedná se o revoluční změnu legislativy na ochranu osobních údajů na internetu. Revoluční proto, že od 25. května 2018, kdy oficiálně vstoupí GDPR v platnost, se opět trochu zkomplikuje provozování webových stránek a o slovo se přihlásí byrokraté a právníci.

Pokračovat ve čtení