INIZIO blog

Uveďte tyto povinné údaje na webu a mine vás pokuta 100 tisíc

Jaké povinné údaje po vás zákon vyžaduje na webu, když podnikáte?

Nedávno jsem s klientem řešil jeho IČO v souvislosti s jedním katalogem. Najednou mi došlo:

„Není tohle náhodou povinná věc na webu?“

Pár minut na Googlu odhalilo že ano.

Proto jsme věc ihned napravili. V opačném případě by hrozila pokuta až 100 tisíc korun a pozastavení činnosti na 1 rok.

Jak tomu předejít?

Pokračovat ve čtení

5 trendů v online marketingu, které vám pomohou získat pozornost zákazníků

Jste začínající online markeťák a lámete si hlavu nad tím, jak v roce 2018 získat pozornost zákazníků na internetu?

Marketingový mix vám pomohou okořenit  stories, videa, mikro obsah nebo nativní reklama.

Spolu s dalšími trendy mají tu výhodu, že nejsou náročné na vyzkoušení, takže se do nich můžete pustit ještě dnes.

Pokračovat ve čtení

Co je Mobile First Index, a jak ovlivní SEO?

Dlouhodobě klesá počet vyhledávání na desktopu a naopak na mobilních zařízeních – smartphonech a tabletech – vyhledávají lidé stále častěji. V roce 2014 poprvé mobilní zařízení předčila desktopy v počtu vyhledávání a tento trend stále pokračuje. A Google samozřejmě na situaci začal již dávno reagovat. Součástí této reakce je i Mobil First Index, spuštěný na konci března tohoto roku.

Pokračovat ve čtení

8 tipů, jak snížit bounce rate webu a zlepšit tím jeho výkon

Položme si jednoduchou otázku: Proč vůbec míru okamžitého opuštění (anglicky bounce rate) řešit?

Odpověď? Efektivita.

Tohle číslo mi říká, kolik lidí odešlo z konkrétní stránky webu bez toho, aniž by udělalo nějakou akci.

Když už někoho dostanu na web, chci aby co nejvíc lidí:

  • Udělalo konverzi
  • Bylo natolik zaujato obsahem, že mají potřebu proklikávat další informace

I když dostanete na váš web tisíce lidí, je vám to k ničemu, pokud jen 50 z nich provede konverzi. Paradoxně na tom bude lépe webová stránka, kterou navštíví třeba jen 300 uživatelů a třetina z nich (tedy 100) udělá to, co chcete.

Přitom na snížení míry okamžitého opuštění stačí drobnosti. Zkuste třeba toto…

Pokračovat ve čtení

K čemu je dnes Twitter a jaký obsah tu funguje?

Nedávno mi od klientky přišel zajímavý dotaz ohledně sociální sítě Twitter. Ve zkratce zněl nějak takto:

„Co obecně lidi na Twitteru zajímá? Jaké příspěvky mají potenciál k diskusi?“

Tohle bude zajímat většinu z vás, kteří nějak na Twitteru působí. Proto jsem si na to připravil odpověď. Na úvod vám ale řeknu něco, co se vám nebude moc líbit.

Pokračovat ve čtení

Cookies lišta a GDPR, co se změní?

Jeden z nejčastějších dotazů ohledně GDPR, které slýcháme, je, jak se bude po nástupu v platnost měnit takzvaná cookies lišta? Před několika lety přinesla Evropská unie povinnost informovat uživatele vašich webů o tom, že o nich cookies sbíráte. Neměli ale na vybranou. Prostě jste jim oznámili sběr zobrazením lišty, která mohla vypadat jako ta níže:

Jediná volba, kterou uživatel měl, byla opustit web. To se s příchodem General Data Protection Regulation (zkráceně GDPR) mění. Privacy by design, což je další z legislativních zaříkávadel, vám jako provozovateli webu bude ukládat, abyste uživatelům dali na výběr, zda o nich cookies budete sbírat či nikoliv.

Pokračovat ve čtení