INIZIO blog

Na co si dát pozor u webové typografie?

Kolem webů koluje jeden opakovaný mýtus:

„Lidé na webu nečtou.“

Vzniká tím u řady lidí chybný názor:

Lidé text na webu stejně nečtou = písmo není důležité = nebudu to řešit.

Janice Redish ve své knize Letting go of the Words píše, že lidé na webu napřed scanují, zorientují se a přečtou si až to, co považují za důležité.

V tu chvíli přijde do hry webová typografie (jak na webu pracovat s písmem). Ta lidi dovede tam, kam potřebujete. Zvýší čitelnost a tím i přesvědčivost vaší webové stránky.

Pokud totiž písmo podceníte, platí jednoduchá zásada:

Člověk nepřečte = nepochopí smysl webu a služby = odejde bez nákupu.

Jak to dělat lépe?

Pokračovat ve čtení

Jak získat stáž v online marketingu a naplno ji využít?

V září roku 2017 mě trápila jedna profesní otázka:

„Co dál?“

Na volné noze v copywritingu se mi nestálo moc pevně. Topil jsem se v procesech. Nevěděl jsem, jak k věcem přistupovat. Po nocích mě mučily pochmurné myšlenky.

V ten moment mi došlo, že na to sám nestačím. Sklopil jsem hlavu a sebekriticky si přiznal, že chci-li v marketingu hrát na určité úrovni, musím se víc učit od těch pokročilých. V agentuře.

Příležitost mi naskytla stáž v agentuře Inizio. Předcházelo tomu ale celkem 11 neúspěšných pokusů při oslovení jiných firem. Tyto řádky vám věnuji s přáním, abyste se vyhnuli chybám a zároveň věděli, co při žádosti a v průběhu stáže funguje.

Pokračovat ve čtení

Co je to GDPR a proč zdraží internetovou reklamu?

GDPR je nové nařízení EU, které se dotkne všech webů.

Ve zkratce, co znamená zkratka GDPR?

GDPR (General Data Protection Regulation) není další z chatovacích akronymů, jako například LOL, WTF nebo ROFL. Jedná se o revoluční změnu legislativy na ochranu osobních údajů na internetu. Revoluční proto, že od 25. května 2018, kdy oficiálně vstoupí GDPR v platnost, se opět trochu zkomplikuje provozování webových stránek a o slovo se přihlásí byrokraté a právníci.

Pokračovat ve čtení

Rozhovor s majitelem Plné tašky

Jan Vitha je zakladatel, majitel a jednatel online supermarketu Plná taška, který na Českobudějovicku rozváží potraviny pro již více než 5 000 lidí. E-shop letos v dubnu oslavil druhé narozeniny, má ale za sebou již cestu a zkušenosti, kterou jiné obchody sbírají mnohem déle.  Zeptali jsme se jej na několik otázek, které by mohli zajímat nejen marketéry, ale i další majitele e-shopů.

Pokračovat ve čtení