V lednu 2024 za námi přišla společnost WELDING Ostrava – WELDO s.r.o. s úkolem, který by mnohé vyděsil: snížit náklady na Google Ads, ale přitom nejen udržet, ale ideálně i zvýšit výkon jejich kampaní. Česky řečeno – chceme za reklamu platit méně a získávat více zákazníků. Výzva přijata!
Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?
Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!
Podívejte se na graf níže. Vidíte tu zelenou čáru? Ta vám ukáže, jak se nám podařilo snížit útratu z desítek tisíc korun na méně než 10,000 Kč měsíčně. Graf ukazuje vývoj od ledna 2023 až do června 2024. Spolupráce začala v lednu 2024, ale data je dobré si porovnat i na delším časovém úseku, abychom třeba vyloučili sezónnost.
Teď si možná myslíte: „Ale co ty kliknutí? Je jich méně!“ Ano, je to pravda. Kliknutí ubylo. Ale co kdybych vám řekl, že těchto méně kliknutí stojí za mnohem více?
Jak je to tedy s tím poklesem kliknutí na reklamu?
Společnost Welding Ostrava se ve svých kampaních zaměřuje především na odsávání svařoven a instalaci tzv. výdejních systémů na spotřební materiál v továrnách a dílnách.
V době, kdy jsme převzali správu kampaní, měla společnost kliknutí požehnaně. Například v květnu 2023 se kampaň na odsávání svařoven zobrazila celkem 4251x a získala celkem 37 kliknutí.
Možná si říkáte, že to není špatné. Problém je v tom, že lidé, kteří na reklamu klikli, hledali:
29x svařovací stoly – Ty společnost nemá v nabídce. Celkem se na těchto 29 kliknutích utratilo 418,04 Kč.
1x odsávání pilin – Je to sice odsávání, ale návštěvník hledal úplně něco jiného a v jiném oboru. Toto kliknutí společnost stálo 9, 41 Kč.
2x odsávače kouře – U těchto 2 kliknutí lze odhadovat, že pravděpodobně návštěvník nebyl potenciální zákazník. Pravděpodobně hledal něco jiného. Tato kliknutí stála firmu 83,59 Kč.
5x odsávání svařování – Bingo! Přesně kvůli těmto návštěvníkům máme kampaň spuštěnou. Za tyto kliknutí firma utratila 67,4 Kč.
Shrňme si to tedy. V květnu 2023 společnost utratila v kampani na odsávání svařoven celkem 578,44 Kč. Z toho pouze 67,4 Kč bylo investováno do návštěvníků, kteří skutečně hledali to, co společnost nabízí.
Pojďme se podívat na výsledky stejné kampaně v květnu 2024, kdy již jsou reklamy pro správou agentury Inizio.
Na reklamu kliklo celkem 8 návštěvníků. Z toho 6 hledalo odsávání svařování, odsávání svařoven nebo odsávání svařovacích dýmů. Za tyto návštěvníky společnost utratila 67,03 Kč.
Teď už jistě vidíte, v čem spočívá ta úspora a proč na nižším počtem kliků může společnost Welding Ostrava mávnou rukou. V květnu 2023 totiž získala 5 relevantních kliknutí za cenu 578,44 Kč, zatímco v květnu 2024 bylo relevantních kliknutí celkem 6 a investovaná částka byla 130,44 Kč.
Fajn, tak jste to zlevnili… a co dál?
Dovolte mi pozvat Vás k prohlídce ještě dalšího grafu. Nikdo po Vás nechce, abyste se stali odborníkem na nastavení reklamy na Googlu. Kdybychom Vám ale mohli dát 1 radu, sledujte u svých reklam v Googlu parametr CTR.
Na grafu níže ukazuje červená linka právě vývoj hodnoty CTR. Tam, kde hodnota vystřelila, převzalo reklamy Inizio. A proč tohle CTR řešit?
Velmi laicky vysvětleno, i pokud byste absolutně nerozuměli principu, jak reklama na Googlu funguje, tak tento parametr Vám řekne, jestli se Vaše reklama zobrazuje správnému publiku.
CTR je výborná metrika, když se potřebujete rychle během pár sekund podívat, jestli vše běží tak, jak má bez hlubšího analyzování. U společnosti Welding Ostrava se bohužel nedaří doměřovat tzv. konverze. Usilovně pracujeme na tom, aby se dařilo konverze měřit i u specifického chování zákazníků, které společnost má. Její zákazníci nevyplňují poptávkové formuláře ani neklikají na webu přímo na tlačítko volání. Chovají se prostě jinak. Většinou se ohřívají déle a konverzní cesta není tak přímá. Proto se hodnotou CTR řídíme u těchto kampaní velmi detailně.
Teď se zdá, že jakmile začnou reklamy na Googlu zaznamenávat i konverze, bude práce hotová. No, možná trochu… My se ale snažíme vždy doručit ještě o něco lepší výsledek.
Proto Vás nyní vezmeme ještě hlouběji do králičí nory. V květnu 2023 se reklama na svařování zobrazila celkem 54x na relevantní hesla. Získáno bylo ale pouze 5 kliknutí. Velmi zjednodušeně lze tvrdit třeba to, že pokud by reklama měla CTR 50 %, bylo možné získat 27 relevantních kliknutí.
V květnu 2024 se reklama zobrazila celkem 91x. Při analýze celého období spolupráce jsme zjistili, že trend těchto zobrazení na relevantní hesla je vzrůstající. To je nepochybně výsledek optimalizace kampaně. Pokud by reklama dosahovala CTR 50 %, bylo možné získat tedy 45 relevantních kliknutí. Jak již víte, podařilo se jich získat pouze 6. Uznejte, to už by stálo za to, věnovat se další optimalizaci, že?
Co s tím? Nyní máme rozpracované celkem 3 strategie, kterými se snažíme nejen začít měřit alespoň část konverzí, ale hlavně zvýšit CTR. Odsávání svařoven je natolik specifické téma, že věříme, že lze u takové kampaně mít CTR v řádu vyšších desítek procent. Co má být výsledkem tohoto snažení? Několikanásobně vyšší počet relevantních prokliků z reklamy na web klienta nastavení systému celého systému, aby bylo možné vyhodnotit, která kliknutí přinesla obchod a která ne. A díky těmto informacím ještě znovu kampaně zlepšit!
Co nám na to klient řekl?
“Provedli jste skvělou optimalizaci našich kampaní ns Google Adwors.”
Jinými slovy jsme dokázali s výrazně méně penězi velmi rychle doručit lepší výsledek, než o který se snažil klient sám.
A jak by se to líbilo Vám? Chcete být další firma, o které se bude psát?