INIZIO blog

Téma: Webová analytika

Celkem 9 příspěvků

Bez správně nastavené webové analytiky je velmi obtížné správně vyhodnotit a interpretovat výsledky.

Proto se s vámi chceme podělit o rady a tipy, které vám pomohou své výsledky lépe měřit a vyhodnocovat, a to například pomocí Google Analytics v kombinaci s Google Tag Managerem.

8 tipů, jak snížit bounce rate webu a zlepšit tím jeho výkon

Položme si jednoduchou otázku: Proč vůbec míru okamžitého opuštění (anglicky bounce rate) řešit?

Odpověď? Efektivita.

Tohle číslo mi říká, kolik lidí odešlo z konkrétní stránky webu bez toho, aniž by udělalo nějakou akci.

Když už někoho dostanu na web, chci aby co nejvíc lidí:

  • Udělalo konverzi
  • Bylo natolik zaujato obsahem, že mají potřebu proklikávat další informace

I když dostanete na váš web tisíce lidí, je vám to k ničemu, pokud jen 50 z nich provede konverzi. Paradoxně na tom bude lépe webová stránka, kterou navštíví třeba jen 300 uživatelů a třetina z nich (tedy 100) udělá to, co chcete.

Přitom na snížení míry okamžitého opuštění stačí drobnosti. Zkuste třeba toto…

Pokračovat ve čtení

Cookies lišta a GDPR, co se změní?

Jeden z nejčastějších dotazů ohledně GDPR, které slýcháme, je, jak se bude po nástupu v platnost měnit takzvaná cookies lišta? Před několika lety přinesla Evropská unie povinnost informovat uživatele vašich webů o tom, že o nich cookies sbíráte. Neměli ale na vybranou. Prostě jste jim oznámili sběr zobrazením lišty, která mohla vypadat jako ta níže:

Jediná volba, kterou uživatel měl, byla opustit web. To se s příchodem General Data Protection Regulation (zkráceně GDPR) mění. Privacy by design, což je další z legislativních zaříkávadel, vám jako provozovateli webu bude ukládat, abyste uživatelům dali na výběr, zda o nich cookies budete sbírat či nikoliv.

Pokračovat ve čtení

Nastavení Google Analytics nově jako proměnná v GTM

Ve většině Google Tag Manager kontejnerech nalezneme značku Google Analytics. Po prvotním nadšení z jednoduchosti a elegantnosti nasazování GA pomocí GTM však přichází vystřízlivění – a to většinou tehdy, když má jeden GTM kontejner několik GA značek, které je těžké efektivně spravovat.

Pokračovat ve čtení

7 případových studií, 7 trumfů i průšvihů v online marketingu 

Stejně jako vy, i my na INIZIu hodně čteme. Ale jako každý, kdo někdy četl, víme, že jen čtením se člověk nenaučí. Cizí případovka vás nepřesvědčí tolik jako vlastní experiment. Jestli jsme se něčím jako firma v posledních 11 letech hodně posunuli dopředu, bylo to hlavně vlastními úspěchy a průšvihy, nikoliv vyčtenými informacemi. Na začátku těch experimentů ale vždycky stála nějaká inspirace. A právě tady jsme vděční za to, že se někdo byl ochotný podělit o své zkušenosti, pracně a draze dobyté know-how třeba na svých blozích, které jsme měli následně možnost konzumovat. Chceme tedy také přispět a podělit se s vámi o pár zkušeností, které jsme v roce 2016 (a i dříve) získali. Nejsou to nutně nové technologie nebo metody, o kterých by nebylo možné slyšet třeba před 5 lety, ale jsou to naše vlastní osahané poznatky a naše výsledky, o které se můžeme podělit. A možná mohou být někdy i v rozporu s tím, co jsme my nebo vy četli někde jinde. Pojďme tedy na to.

Pokračovat ve čtení

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.