INIZIO blog

Vánoční masakr na Facebooku

Koncem listopadu jsem si vyrazil do Prahy na školení nazvané Vánoční masakr na Facebooku, které pořádá David Lörincz. Následující řádky reflektují mé poznatky a pocity. Nejprve něco z obsahu školení, potom krátce k organizaci a na závěr i hodnocení společné diskuze. Pohodové čtení 🙂

Video na Facebooku

Řešili jsme možnosti FB live a trendy ve videu pro následující rok. David měl pěkně připravenou ukázku videí a analýzu jednotlivých scénářů v nich. Kladl velký důraz na samotné reklamní sdělení a naváděl nás na následující otázky. (Dobré si je pokládat neustále)

  • Jaký problém zákazníkovi vyřeší konkrétní produkt/služba?
  • Jak mu daný problém vyřeší?
  • Co získá zákazník díky dané službě/produktu?

V další části představil framework nazvaný „success“ (simple, unexpectable, concrete, credible ,emotional, story, smile/stories), kterým je vhodné se řídit při tvorbě videa. Více do hlouby jde kniha Made to stick. Na závěr nám ukázal techniku, kterou lze využít pro low cost natáčení. Btw. vyzkoušejte natočit děkovací video pro lidi, kteří u vás nakoupili 🙂 Budete překvapeni.

Remarketing na steroidech

V další části přišel na řadu remarketing. Tentokrát v podání Honzy Bartoše, který hned v úvodu zmínil, že pouhé připomenutí v remarketingu nestačí. Je nutné lidi poštouchnout a nabídnout jim něco navíc, aby nákup dokončili – slevu, dárek, návod, informaci nebo jiný benefit. Společně jsme si zopákli možnosti remarketingu u Canvas, Lead Ads, Videa a nakousli i novinku Facebook page Engagement Audience. Jsou vám předchozí možnosti cílení cizí? Doporučuji následující článek z newsfeedu. Honza částečně naznačil i budoucí vývoj Facebooku, který se stále více snaží udržet uživatele na své platformě, cituji:

Naše vize je, že do několika let se bude velká část obchodů provádět jen na Facebooku.

Druhá polovina prezentace je věnována remarketingu relevantních návštěvníků:

  • srolovali 75 % stránky
  • přišli z organicu
  • přišli několikrát na web
  • strávili na webu nějakou dobu
  • přišli skrze PR článek na jiném webu
  • atd.

Výše zmíněné návštěvníky remarketují pomocí nástroje Connect.io. Dalším představeným nástrojem byl SproudAudience. Nástroj umí vytvářet okruhy uživatelů, kteří viděli video na vašem webu. Můžete rozdělit okruhy podle toho, kolik procent videa lidé viděli.

Dynamické reklamy jak je neznáte

I přednáška o DPA byla v režii Honzy Bartoše. Na začátku vypíchl důvody, proč jsou dynamické reklamy skvělým nástrojem. Mě zaujala jedna konkrétní věc a to využití DPA i pro akvizici nových zákazníků. V současnosti tuto možnost umožňuje pouze FB API nebo externí nástroje (smartly.io, stitcherads.com, roihonter.com). Další slidy byly věnovány Facebook feedu a jeho úpravě. Navíc se příští rok dočkáme příjemného překvapení v oblasti FB feedů. 🙂 Honza doporučil využívat více feedů kvůli rozdílným velikostem obrázků v kreativách. V rychlosti jsme se dotkli i „fb obchodu„. Druhá část prezentace je věnována DPA strategiím. Doporučení:

  • vytvořte si scénáře pro jednotlivé eventy
  • segmentujte RMKT podle dní (hodně podobné jako DRTG na Skliku)
  • pracujte zvlášť s desktopem a mobilem
  • vytvořte si myšlenkovou mapu všech scénářů od akvizice

A pár tipů na závěr. Nikdy nezastavujte DPA kampaně, pouze snižte rozpočet, ať nepřijdete o data a pro další XML feedy zakládejte nové katalogy.

Školení pokračovalo tématy o e-mailingu a FB messengeru, která jsem již nakousl v článku z workshopu na Marketing Festivalu.

Hodnocení

Školení krásně ukázalo rozdíl mezi prací agentury, volnonožce nebo inhouse markeťáka se všemi plusy i mínusy. Hodně se mi líbila myšlenka vytvořit „profi FB Ads komunitu“ a těším se, až začne fungovat. Zpětně mi dost chybí slidy u přednášek, které měl David. Hledat nějakou informaci v 40 minutovém videu prostě nechceš. 🙂 Tím narážím i na samotnou organizaci. Přednášející v místnosti bude z mého pohledu vždy lepší, než koukat na předem nahrané video. Je to prostě osobnější a přednáška nepřichází o interakci s publikem.

Navštívili jste školení? Aplikujete získané vědomosti do praxe? A jak se vám líbilo? Hoďte mi názor do komentářů.

Související příspěvky:

Marketér a PPC specialista z Českých Budějovic