INIZIO blog

Automatizace + Facebook Ads

Asi před 2 hodinami skončil můj první (a jediný) workshop na Marketing Festivalu, který vedl David Lörincz. A zde je krátké shrnutí 🙂 Klíčová slova: boti, video, pixel a burgery 😀

Úvod a čísla

Workshop je kompletně v angličtině, což je naprosto super, dodává to hodině úroveň. Jestli jsem dobře počítal, tak z cca 20 účastníků bylo 5 z ČR. (ASI) Po krátkém úvodním představení přichází na řadu první a jediný slide s čísly. Meziroční růst inzerentů na Facebooku činil 50% (porovnání 2015/2016), očekává se podobné číslo příští rok. David se při tvorbě reklam řídí dobře známým modelem AIDA a vytváří si funnely, které na sebe navazují.

Canvas, Lead Ads + CASE 

Co se týče funnelů stojí za zmínku možnosti CANVAS nebo LEAD ADS. Canvas může být řešení pro klienta, který nemá web vyladěný pro mobilní traffic. David uvažuje i klienta, který by v určitém případě nemusel mít web vůbec. Lead Ads nejspíš většina zná, nicméně možná všichni neznají nástroj Leads Bridge, který umí napojit leady na další externí nástroje. V základní verzi stojí 20 dolarů/měsíc a je omezený počtem účtů, leadů atd. (leadsbridge.com) Před první přestávkou ještě procházíme ukázku restaurace v Manchesteru. Otázka: „Jak velký rozpočet na FB reklamy potřebuji?“ Ukazujeme si klasické dilema rozpočet vs frekvence a opět jsme vedeni směrem k jednotlivým funnelům, které toto dilema ničí. Důležitá poznámka – cca 80% inzerentů na Facebooku v Evropě utratí měsíčně méně než 1000 dolarů (další argument, proč pracovat s trychtýřem jednotlivých publik).

Mailing, Pixel a Ninja

V další části je představen nástroj Connect.io, který využívá pro lepší cílení FB reklam. Automatické cílení na segmety emailingu? Cílení na zájmy návštěvníků webu? Cílení na lidi, kteří neotevřeli e-mail? Cílení na lidi, kteří otevřeli, ale neklikli na odkaz v e-mailu? Cílit na lidi, kteří klikli na konkrétní tlačítko a zároveň neklikli na druhé? Nebo je libo něco dalšího? #skyislimit 🙂 Ohledně pixelu – dejte si pozor ať máte nejpozději v průběhu ledna 2017 nasazený nový FB pixel. Za zmínku také stojí optimalizace custom conversion, kterých musí být alespoň 15/den/set, aby měl Facebook dostatek dat. K dalším doporučením patří například uvádění parametrů k jednotlivým eventům, které si do pixelu necháváte posílat.

Connect.io umí pracovat s FB daty v pozadí a feečko je v řádech nižších stovek dolarů.  Mimo využití v emailingu umí nástroj cílit na scrolling, přímou návštěvnost webu, % shlédnutí videa na webu a mnoho dalšího.

„I’m robot.“ Facebook 2016

Na co se opravdu těším, jak malý kluk jsou boti v messengeru. Nejradši bych si ho hned teď vytvořil 😀 😀 Od Davida máme ukázky KLM a dalších, ale co je nejdůležitější. Ukazuje nám nástroj Motion.ai. Ten umožňuje „naprogramování/naklikání“ vlastního bota. Šup šup vyzkoušet 🙂 O rolích botů v marketingu a jejich užitečnosti pro customer care asi někdy jindy.

Co říct závěrem? Workshop byl skvělý – spousta nového a užitečného, věci nejen pro obrovské klienty, ale i pro „normální“. Velký plus za angličtinu, lidský přístup, informace  a v neposlední řadě hodně dobré burgery 😀

 

Související příspěvky:

Marketér a PPC specialista z Českých Budějovic