Proč jsme utratili 750 000 Kč, abychom koupili obyčejný e-shop na WordPressu?

Zní to jako nesmysl, co? Taky jsme se nejdřív říkali, že to bude nesmysl. Ale poslouchejte.

Když jsem kdysi četl, že firmy se nekupují jen kvůli ziskům a zvětšování podílu na trhu, ale kvůli know-how, říkal jsem si, že to jsou jenom alibistické řeči manažerů, kteří kupují nesmysly.

Pokaždé, když jsem četl, jak nějaký technologický obr kupuje malé studio, které má zajímavý produkt, ale je desítky milionů ve ztrátě, pomyslel jsem si, kdo to tam asi zkorumpoval, aby se po uši zadlužení zakladatelé zbavili prodělávajícího dítěte bez budoucnosti bez ostudy.

To vše jsem si myslel až do okamžiku, kdy jsme my sami koupili internetový obchod (byť nikoliv prodělávající) www.poridlevne.cz.

Obrázek 1 - Takto vypadá homepage www.poridlevne.cz
Obrázek 1 – Takto vypadá homepage www.poridlevne.cz

Z našeho pohledu to byla čistě byznysová záležitost, která vycházela v našich odhadech jako šance s relativně nízkým rizikem a potenciální návratností do 12 měsíců.

Co nás ale překvapilo nejvíc bylo, že návratnost investice díky maržím e-shopu není to zdaleka nejcennější, co jsme si koupili.

Co je zač www.poridlevne.cz?

Pořiďlevně.cz je klasický dropshipingový internetový obchod bez větší přidané hodnoty. Pomáhá zprostředkovávat nakupujícím obchodní vztah s čínským dodavatelem oblečení a lidé si v této nákupní galerii mohou naklikat nákup levných produktů, které jim většinou budou doručeny do 5 až 20 pracovních dní.

Co je na něm tedy tak zajímavého, že jsme začali uvažovat nad jeho nákupem?

WordPressový web pořídíte za tisíce až nižší desetitisíce korun, wordpressový e-shop koupíte možná za 50.000 Kč. Tak proč jsme za tento „vysolili“ tři čtvrtě milionu korun?

Ve světě e-commerce, kde je Facebook vším.

Do okamžiku, než jsme kupovali Pořiďlevně.cz jsme měli tu čest spolupracovat se stovkami našich zákazníků, pro které jsme řešili jejich digitální marketing. Vždy jsme věřili, že jde o komplexní mix kanálů, tedy SEO, Google Ads, SKLIK, e-mail marketing, sociální sítě atd., které se musí navzájem podporovat a nelze mít internetový obchod, který bude žít z jediného zdroje návštěvnosti, a už vůbec jsme nevěřili, že ten zdroj návštěvnosti bude Facebook.

Jasně, starali jsme se o e-shopy, ve kterých Facebook fungoval a dělali jsme kampaně s dobrou návratností, ale ne jen samotný Facebook.

Google Analytics máme, tržby neměříme.

Když jsme si dělali due-dilligence (proklepnutí si akvizice před podpisem smlouvy), s údivem jsme zjistili, že v Google Analytics internetového obchodu, který realizuje měsíčně objednávky za 600.000 Kč nejsou měřeny tržby!

Obrázek 2 - Měření konverzí v Google Analytics se zavedlo až kvůli prodeji
Obrázek 2 – Měření konverzí v Google Analytics se zavedlo až kvůli prodeji

Když jsme se ptali, proč tomu tak je, zjistili jsme, že majitelé se byznysově orientují v návratnosti kampaní skrze Facebook Ads, nikoliv přes Google Analytics.

Když jsme se ptali, zda se nebojí, že jim Facebook reporty budou kanibalizovat tržby z jiných zdrojů návštěvnosti, odpověď nás poslala do kolen. „Žádné jiné zdroje návštěvnosti nemáme!“

Proč bychom dělali newslettery, když to tolik nevynáší?

Internetový obchod měl tou dobou přes 15.000 registrovaných uživatelů k newsletteru. Téměř každý e-shop s takovouto databází považuje mailový marketing za dojnou krávu. Ne tak Pořiďlevně.cz

„Proč bychom dělali newslettery, když nám příprava jednoho kvalitního zabere půl dne?“ dozvěděli jsme se. „Pokud se budeme celého půl dne věnovat optimalizaci facebookových kampaní, vyděláme následující týden o sto tisíc víc.“ To dodali a mně došlo, že mají pravdu.

Ještě mi hlavou problesklo, že e-mailové kampaně mohou mít klidně konverzní poměr 5 % i když nejsou nijak zázračně připravené, ale pak jsme se podíval do Google Analytics ještě jednou a definitivně se mi změnil můj digitálně-marketingový svět. Pořiďlevně mělo konverzní poměry z Facebook návštěvnosti u nových uživatelů přes 7 %!

Štípněte mě, 7 % z Facebook reklamy, při desítkách tisíc návštěv měsíčně.

Statistiky na obrázku výše jsou z května 2018. Paid Search je skutečně pouze a jenom placená návštěvnost z Facebooku. Social pak ozvěna z vlastní facebookové stránky Pořiďlevně.cz. Direct byla jen špatně měřená návštěvnost z jiných cpc reklam facebooku a přímá návštěvnost opět jen ozvěna Facebook reklam.

Bez reklam by samotný Social ale nefungoval. Víme to, zkoušeli jsme to na jiném internetovém obchodu. Zhruba do 15 dní od vypnutí Facebook ads přestaly i veškeré konverze ze Social zdroje.

Veškeré reklamy měly navíc ROAS (návratnost každé koruny investované do reklamy) přes 900 %!

E-shop vydělává stovky tisíc, ale to není jeho nejvyšší přidaná hodnota pro INIZIO.

Už asi tušíte, že INIZIO e-shop koupilo hlavně proto, abychom se naučili dělat Facebookové reklamy stejně dobře jako jeho bývalí majitelé. Objevili jsme totiž diamant. Nicméně ne mezi e-shopy. Objevili jsme diamant mezi facebookovými kampaněmi. A chtěli jsme jej nejen pro sebe ale i pro zákazníky INZIa.

Ne, že by e-shop sám o sobě prodělával. Investice se nám slušně vrací. Překvapilo nás ale, že ona návratnost investice díky maržím e-shopu není to zdaleka nejcennější.  Pokud nám e-shop v následujících letech vydělá několik milionů, zkušenosti, které jsme získali z provozování a optimalizace jeho Facebook reklam vydělají v budoucnu nám a hlavně zákazníkům INIZIa desítky a stovky miliónů korun.

Jak utrácíme 250.000 Kč vlastních peněz za Facebookové reklamy měsíčně.

Stali se z nás ještě mnohem lepší správci Facebook reklamy, protože jsme se stali zároveň těmi, kdo při nastavování reklam sahají do vlastních kapes. A saháme hodně hluboko, protože dnes tento e-shop měsíčně stojí přes čtvrt milionu Kč měsíčně jen na Facebook reklamách. To je pro nás spoustu peněz a musíme si je pohlídat a naučit se tyto reklamy co nejlépe optimalizovat, abychom z nich získali dostatečnou návratnost.

Kterýkoliv konzultant vám může tvrdit leccos, ale když nemáte vlastní kůži ve hře, nikdy se neponoříte tak hluboko do problematiky, jako když na tom stojí vaše vlastní živobytí.

Další věc je, že těžko můžete s klidným svědomím někde experimentovat lépe a odvážněji než s vlastními penězi.

Myslím si, že pro jakoukoliv agenturu, jako jsme my, pokud chce být opravdu dobrá, je zásadní, aby měla vlastní projekty, na kterých si nejen vyzkouší, ale také propotí mnoho vlastních prostředků. Díky tomu získá mnoho cenných a prostresovaných zkušeností. Proto jsme koneckonců v roce 2016 investovali o do on-line supermaketu Plná taška (viz: www.plnataska.cz)

Díky Pořiďlevně.cz jsme se nejen naučili, jak fungují vysokooktanové Facebook reklamy, ale také jsme měli možnost si na vlastní kůži vyzkoušet, jaký je skutečný vliv rychlosti načítání webu na tržby a konverzní poměr. O tom článek zde:

https://www.inizio.cz/blog/vliv-rychlosti-nacitani-webu-konverzni-pomer-aneb-proc-bychom-meli-zakazat-chudym-lidem-ridit/

Nebo to tom, zda má skóre relevance vliv na návratnosti reklam, zde:

https://www.inizio.cz/blog/ma-skore-relevance-ve-facebook-ads-vliv-navratnost-reklamy/

Nebo jak jsme vydělali 100.000 Kč za hodinu práce díky Google Ads:

https://www.inizio.cz/blog/za-hodinu-prace-vydelali-100-000-kc/

Závěr: Průměrní se navzájem ujišťují, zde to lépe nejde.

Kdyby nám někdo před rokem řekl, že je možné pro e-shopy dělat reklamy se skvělou okamžitou návratností ROAS přes 900 % a konverzními poměry přes 7 %, pravděpodobně bychom hodně pochybovali. To je nějaké divné, řekli bychom si.

Dnes víme, že to možné je.

Až nám bude někdo tvrdit, že tamty či ony kampaně z toho či onoho reklamního kanálu, které mají 1 % konverzní poměr jsou vlastně dobré a o moc lépe to neuděláte, kdybyste se stavěli na hlavu, neposlouchejte.

40 % míra okamžitého opuštění není nepřekonatelná. 3 % konverzní poměr není dobrý. Návratnost 400 % není zdaleka strop. Vždy existují cestičky, jak udělat naprosto zázračné kampaně za hranicemi vašich očekávání. Je to třeba jen odpracovat, najít skryté diamanty. Ať už hledáte ten správný článek na blog, který vám přinese tisíce návštěv týdně, klíčové slovo, které vám samo o sobě v Google Ads přivede stovky konverzí měsíčně, přistávací stránku, která bude mít konverzní poměr přes 30 %.

Náš problém je, že 99 % kampaní, práce, a i lidí je průměrných. A rádi se navzájem mezi těmi 99 % ujišťujeme, že to lépe nejde. Pokud by to totiž šlo, ukazovalo by to, že jsme selhali nebo se dost nesnažili. Vykašlete se na výmluvy a pojďme společně hledat skryté diamanty a zázračné kampaně, které vydělají nám a naši zákazníkům miliony!

Související příspěvky:

Inizio je webová laboratoř a marketingová agentura, která je orientována na obchodní výsledek našich klientů. Věříme, že přidaná hodnota skvělých webů tkví v jejich schopnosti vydělávat Vám peníze.

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.