Případová studie: Jak jsme za hodinu práce vydělali 100 000 Kč

Jak někteří z vás ví, Inizio není jenom webovou a marketingovou laboratoří – část našeho času a prostředků věnujeme také investicím do zajímavých projektů. Jedním z posledních takových experimentů byla akvizice dropshippingové e-shopu s módou, který měl velmi zajímavé know-how v nastavení Facebook reklam.

Po této akvizici jsme začali hledat i jiné cesty, jak pomoci e-shopu k více objednávkám, abychom nebyli závislí pouze na Facebook reklamě. Kromě SEO a e-mailingu jsme se vrhli také do spuštění produktových inzerátů v Google Ads.

I přes velmi jednoduché nastavení kampaně se nám podařilo vydělat zajímavé peníze, a právě o tuto zkušenost se chceme s vámi podělit.

Co jsme tedy přesně udělali a jaké byly výsledky?

Zapnuli jsme produktové kampaně (PLA) v Google Ads a vydělali přes 100 000 Kč.

Jen pro pořádek – jak takové produktové inzeráty na Google vlastně vypadají?

Jak vypadají Google PLA?
Jak vypadají Google PLA?

A takhle vypadají naše čísla po několika měsících (klikněte na obrázek):

Dosavadní výsledky kampaní.
Dosavadní výsledky kampaní.

Vidíme, že i přes velmi rychlé a jednoduché nastavení, které nám zabralo hodinu, jsou výsledky poměrně slušné – náklady 62 039 Kč, tržby 462 374 Kč, návratnost investice (ROAS) celkem 7,45. Naším cílem je dlouhodobé udržení ROAS na hodnotě alespoň 8, což se nám v posledních týdnech daří (7,45 je číslo za celkové období).

Co jsme během hodiny všechno stihli?

00:00-00:10 – Vytvořit účet v Google Ads a v Google Nákupech (Google Merchants Center).
00:10-00:15 – Nastavit generování seznamu produktů (feedu) ve WordPressu a jeho nahrání do Google Nákupů.
00:15-00:20 – Propojit Google Ads, Google Nákupy a Google Analytics.
00:20-00:30 – Založit kampaň na všechny produkty s pevnou cenou za proklik.

Následně nám zbylo ještě 30 minut na optimalizaci kampaně (primárně jsme vylučovali prodělečné vyhledávací dotazy) a hlavně – po několika dnech jsme přepnuli strategii cen za proklik z „Ruční CPC“ na „Cílovou návratnost investic do reklamy (ROAS)„.

Důležité – tuto strategii nelze zapnout na novém účtu bez konverzí. V nápovědě Google Ads (kde se dočtete více informací o této strategii) vidíme, že je pro spuštění této strategie nutné alespoň 15 konverzí za posledních 30 dní. Čím víc, tím líp. I proto jsme výši prvotní ceny za proklik moc neřešili, nastavili ručně na 3 Kč a čekali na první konverze pro zapnutí ROAS optimalizace.

Taktéž jsme vyloučili inzerci na stolních počítačích, protože inzerce na mobilech měla návratnost mnohem větší. Jak však vidíte na obrázku s výsledky – jakmile jsme znova inzerci na počítačích v samostatné nové kampani zapnuli, tak se výsledky obrátily a v posledních dnech má inzerce na desktopu návratnost lepší, než na mobilu.

Jak během další hodiny ještě více vydělat?

  1. Přidáním publik do kampaní – a následnému zvýšení nabídky za proklik o xx % pro lidi, kteří již na našem e-shopu někdy v historii byli.
  2. Vyloučením vyhledávacích dotazů – a tím přestaneme utrácet peníze na dotazech, které nám nic nepřináší.
  3. Zapnutím denního rozvrhu inzerce – aby se inzeráty nezobrazovaly v časech, kdy dle dat návštěvníci nenakupují.
  4. Segmentací kampaní dle kategorií – pro lepší přehlednost a rozdílné stanovení cílové ROAS. Na některé kategorii je marže větší, někde menší (jelikož jsou ale podobné, tak jsme rozdílnou výši cílové ROAS neřešili).
  5. Zapnutím dynamického remarketingu – abychom se příštích pár dní připomínali uživatelům s produkty, které si prohlížel, ale nenakokupil.
  6. Spuštěním kampaní na Skliku – máme tím na mysli Produktové inzeráty a také dynamický remarketing.

Spoustu z těchto činností určitým způsobem provádí Google sám v rámci ROAS optimalizace. I přesto nad tím chceme mít trochu větší kontrolu a proto děláme s citem i drobné ruční zásahy.

Abychom to shrnuli – co k podobnému experimentu potřebujete vy?

  1. E-shop.
  2. Propojené a nastavené účty na Google Ads, Google Nákupech a Google Analytics.
  3. Někoho, kdo kampaně nastaví. 🙂

Podobné experimenty nám na našich vlastních projektech nás stále utvrzují, že se na internetu stále válí peníze, viz naše “obyčejné” kampaně v Nákupech a její čísla. 🙂

Snad pro vás byly předchozí řádky inspirující a mohli jste tak trochu nahlédnout pod pokličku jednoduchého nastavení kampaní v Google Nákupech. Je ještě nutné říci, že tato strategie nemůže fungovat na všech typech e-shopů a sortimentu.

Nám fungovala, a přejeme si, aby fungovala i vám!

Napište nám, a můžeme podobnou kampaň pomoct spustit i vám!

Související příspěvky:

Autor: 
Vedoucí oddělení online marketingu a webový analytik.

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.