🔥 Nabídka vyprší 🔥
TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím?

Jakých 10 NEJÚSPĚŠNĚJŠÍCH KAMPANÍ jsme historicky udělali? (PPC a sociální sítě) –⁠ část 2.

…A tak jsme byli schopni si za 2 tisíce Kč koupit jednoho zákazníka. Jednoho zákazníka, který potom u nás utratil 150 tisíc nebo 300 tisíc nebo půl milionu. A nám se tehdy úplně změnil svět…

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

A o tom je dnešní pokračování ??

Dnes se budeme bavit o 5 z nejúspěšnějších kampaní, co jsem kdy udělal. Budeme se bavit o kampaních, které jsme dělali různými způsoby. Některé jsou skrze Google Ads, některé jsou skrze Facebook reklamu, některé jsou skrze YouTube, některé jsou skrze konverzní trychtýře.

 

Budeme se také bavit o kampaních, které mají co dočinění se SEO nebo prakticky by se dalo říct, že to je SEO, že to je budování obsahu, že to je organická návštěvnost. A budeme se bavit také o věcech, kterým by se dalo říct, že jsou tzv. brandové, ale oni ve skutečnosti až tak úplně brandové nebudou. To znamená, že v tomhle videu, pokud vás zajímá placená reklama, pokud vás zajímá SEO, pokud vás zajímá brand, pokud vás zajímají kampaně, které jsou měřitelně ziskové a hlavně je můžete zkopírovat i vy pro vaše podnikání, tak dneska dobře poslouchejte. 

 

Já se podělím o 5 kampaní z těch, které byly úplně nejúspěšnější, které jsme my pro sebe, pro naše služby, pro INIZIO a pro Konverzky v minulosti udělali. 

 

Kampaň číslo 6

Pokud se divíte, proč začínám kampaní číslo 6, tak je to kvůli tomu, že už jsme jedno video natáčeli, kampaň 1-5. Tyto kampaně byly obsaženy v první části těchto 10 nejúspěšnějších kampaní. 

 

A pokud se chcete podívat i na první část, tak ji najdete tady: https://www.inizio.cz/blog/10-nej-kampani-cast-1/

 

Takže číslo 6. Nejúspěšnější kampaň číslo 6 je kampaň skrze Google AdWords. Je to kampaň, kterou jsme dělali někdy v roce 2014-2013, odhaduji. Bylo to poprvé, kdy jsme si uvědomili, co ve skutečnosti znamená konverzní trychtýř. A to ještě dávno předtím, než vznikly Konverzky. Ale my jsme tehdy zjistili, aniž jsme věděli, že se to tak jmenuje, aniž jsme věděli, co znamená konverzní trychtýř nebo funnel, tak jsme omylem objevili konverzní trychtýř. A jak jsme ho objevili?

 

Bylo to dobou, kdy reklama za prokliky ve vyhledávací placené síti jako je Seznam Sklik, Google AdWords, byla ještě velmi levná, zvlášť z pohledu dneška. Ale už začala zdražovat. Už se nedaly kupovat prokliky za haléře nebo za desítky haléřů. Už to byly koruny, vyšší koruny nebo nižší desítky korun za jeden proklik.

 

No a my jsme v tom okamžiku začali zjišťovat, že když si koupíme třeba proklik z klíčového slova – my jsme tedy kupovali klíčová slova jako internetový marketing, SEO (Search Engine Optimization), optimalizace pro vyhledávače, tvorba webových stránek, tvorba mobilních aplikací (to byly tehdy věci, kterými jsme se primárně živili, takže jsme si kupovali tato klíčová slova a původně jsme zvali na naše webové stránky, tehdy na www.inizio.cz a fungovalo to, bylo to výdělečné, generovalo nám to poptávky). Najednou to začalo být výdělečné méně, a to kvůli tomu, že když najednou proklik nestál 3 Kč, ale stál 20 Kč, tak ten konverzní poměr našeho webu už nebyl dostatečně dobrý, aby z toho byla zisková reklama.

 

Ten náš web, často jako mnoho webů, má konverzní poměr 5 promile nebo 0,1 %. Zvlášť pokud na webu prodáváte něco, co je drahého. My jsme prodávali drahé věci, prodávali jsme e-shop na míru, který stál 350 tisíc Kč. Prodávali jsme webové stránky na míru, které stály 150 tisíc Kč. 

 

Získat zákazníka, který vás vůbec neznal, z reklamy, která je třeba ve vyhledávání a přimět ho, aby vás poptal, a pak si od vás objednal něco drahého, to není jednoduché. Klasické webové stránky už většinou nedokáží přesvědčit zákazníka z úplně neznámého cizince, aby se z něho stal najednou motivovaný poptávající. Alespoň my jsme to neuměli.

 

A tím pádem tahle reklama, kterou jsme si kupovali z Skliku a z Google AdWords, začala být najednou prodělečná. Už tam nefungovala, při 20 Kč za proklik. Tak jsme si řekli, co kdybychom to zkusili udělat jinak? Co kdybychom nevedli toho návštěvníka na naše hlavní webové stránky na www.inizio.cz, ale co kdybychom připravili speciální přistávací stránku, kde bychom cílili na něco jednoduššího než na poptávku? Co kdybychom tam nabídli něco, co bude schopno 10-20 % návštěvníků udělat, protože to není žádný velký závazek?

 

A tak jsme vytvořili takový krátký formulář, do kterého mohl návštěvník zadat svojí webovou stránku, své telefonní číslo a svůj e-mail a nechat si tu svoji webovou stránku zdarma zanalyzovat. Dneska to zní jako banální věc, že necháte zákazníka vás poptat tím způsobem, že mu zadarmo zanalyzujete web. Ale tehdy, v tom roce 2013-2014 se to ještě moc nedělalo.

 

My když jsme tuhle stránku připravili, tak ta stránka byla banální, byla jednoduchá, neměla tam menu. My jsme nechtěli, aby ze stránky člověk kamkoliv utekl. My jsme nechtěli, aby se šel dívat na naše reference nebo na sekci o nás. 

 

My jsme chtěli jedinou věc, aby tam napsal svůj web, potom aby tam vyplnil svůj telefon a svůj e-mail a nechal si zdarma zanalyzovat svůj web. A to byl náš první lead generátor. To byl náš první e-mailový magnet. I když jsme nevěděli tehdy, že se tomu e-mailový magnet říkalo.

 

A stalo se pro mě něco úžasného. My jsme najednou na té stránce měli 15-20 % konverzní poměr. To znamená, každý 5. člověk, který na tu stránku přišel, nám na sebe nechal kontaktní údaj a chtěl si od nás nechat zanalyzovat své webové stránky.

 

To znamená, že když nás stál proklik 20 Kč a každý 5. člověk si od nás nechal zanalyzovat webové stránky, tak při ceně za proklik 20 Kč (ono to možná bylo ještě níže, ale i kdyby to bylo 20 Kč), stálo nás 100 Kč získat 1 kvazi poptávku. A to bylo super! Protože my jsme tehdy ani neuměli obchodovat, neuměli jsme nic. 

 

Tehdy jsme byli schopni třeba 1 z 20 takovýhle poptávek zobchodovat. A pořád to vycházelo matematicky skvěle – když nás stálo získat 1 takovouhle poptávku 100 Kč a každou 20. jsme byli schopni zobchodovat, tak jsme byli schopni za 2 tisíce Kč si koupit 1 zákazníka. 1 zákazníka, který potom u nás utratil 150 tisíc nebo 300 tisíc nebo půl milionu Kč.

 

A nám se tehdy úplně změnil svět. A změnil se nám díky tomu, že jsme objevili něco, čemu se dnes říká Konverzka a konverzní trychtýř, nebo v angličtině funnel. My jsme tenkrát nevěděli, že to je funnel. My jsme si prostě řekli, že uděláme takovou microsite. Tahleta microsite nám začala generovat konečně poprvé v naší kariéře předvídatelný příliv zákazníků. Protože konečně jsme měli systém, do kterého jsme mohli dát peníze (do inzerce) a věděli jsme, že když budeme chtít, tak tam prostě hodíme během dne 500 tisíc Kč a na druhé straně nám vypadne jasně dané množství obchodních příležitostí.

 

A tohle nám úplně změnilo firmu, protože do té doby, než jsme tohle objevili, tak do té doby jsme měli tzv. náhodně transakční společnost. Do roku 2013 INIZIO byla náhodně transakční společnost. My jsme seděli a doufali, že nás daný den někdo snad poptá. Seděli jsme a říkali jsme si: “Snad nám přijdou nějaké poptávky. Snad díky tomu, že máme brand, snad díky tomu, že děláme SEO. Snad díky tomu, že jako něco děláme, tak nám budou chodit poptávky.”

 

Možná nás v tom poznáváte, že jo? Já bych se nedivil, protože z mojí zkušenosti, kdy mám možnost mluvit s velkým množstvím podnikatelů v ČR, na Slovensku i v zahraničí, více než 90 % je tzv. náhodně transakčních. Oni čekají na poptávky, na objednávky a nemají jasný systém a nemají přímou kontrolu nad tím, kolik jich bude. A když jim řeknete: “Co byste dělali, kdybyste chtěli zítra zvýšit počet poptávek nebo objednávek o 30 nebo o 50 %? Věděli byste, jak na to?” A oni by to nevěděli.

 

Tohle bylo pro nás oči otevírající. Pochopili jsme, že existují marketingové systémy – reklama, stránka a lead nebo poptávka, které se dají škálovat a které se dají jakoby mačkáním tlačítek nebo povolování kohoutků otevírat, škálovat, získávat z toho větší množství výstupů, když do toho dáte větší množství vstupů.

 

A v tom roce 2013 mně tohle začalo teprve docházet. A následujících téměř 10 let jsem o tom musel přemýšlet, abych to dovedl k dokonalosti. Ale tohle je vlastně marketingový systém, tak jak jsme ho pochopili. A konečně to nebyl esoterický marketingový systém “budeme něco dělat a něco snad to bude produkovat”, ale toto byl konečně matematický exaktní systém. A když máte exaktní systém, tak s tím se mnohem lépe pracuje. Najednou odchází úplně taková ta úzkost, že nevíte, co bude zítra a co bude příští měsíc, protože najednou máte pocit a ten pocit je oprávněný, že máte pevně v rukou svoje podnikání, protože máte pevně v rukou svůj marketing. 

 

Tohle bylo naše velké AHA. Tehdy skrze Google AdWords reklamu, skrze Sklik, protože tehdy tato reklama byla ještě dostatečně levná, byla relativně dostupná. My jsme ji tehdy použili a vytěžili jsme ji, že jsme si naplnili svoji agenturu prakticky na hranici našich kapacit vývojářských i marketingových.

 

Takže to byla kampaň, jak jsme pracovali s vyhledávací reklamou. Dneska už s vyhledávací reklamou nepracujeme, protože jsme objevili mnohem ziskovější kanály. Ale tohle byl důležitý krok k tomu, abychom se naučili dobře pracovat v marketingu s těmito konverzními trychtýři, s těmito externími systémy, a kdybychom tohle kdysi neobjevili, tak jsme pak neobjevili nejspíš ani další věci.

 

Kampaň číslo 7

 

Sedmá nejúspěšnější kampaň, kampaň označená číslem 7 v tomto mém výběru 10 nejúspěšnějších kampaní. To je kampaň, které říkáme Perfektní webinář. Říkáme jí Perfektní webinář kvůli tomu, že prodává produkt, který se jmenuje Perfektní webinář. 

 

Ten produkt stojí 97 korun. Takže asi pochopíte, že na této kampani primárně nechceme zbohatnout. Tahle kampaň vydělala zhruba 300 tisíc Kč napřímo. A teď si říkáte: “Honzo, proč mi říkáš o kampani, která vydělala 300 tisíc Kč? Vždyť to nic není. V minulých videích jsi mi ukazoval kampaně, které vydělaly 5, 10, 20, 30 milionů Kč. Proč dneska otravuješ kampaní, která vydělala 300 tisíc Kč?” Hned to řeknu.

 

Kampaň Perfektní webinář je ve skutečnosti tzv. front end neboli vstupní produkt. Vstupní produkt je něco, co by podle mého měla mít každá firma. Vstupní produkt je nabídka, díky které získáváte nové zákazníky, které dostanete poprvé do vašeho světa tím, že něco zaplatí.

 

To je totiž v marketingu a v podnikání často to nejtěžší, získat poprvé zaplacenou objednávku od nového zákazníka. A pokud je váš produkt, pokud je vaše služba dobrá a doručí to, co očekává váš zákazník, nebo ideálně doručí mnohem více, než zákazník očekává, tak pak už je hrozně jednoduché dostat v budoucnosti další a další objednávky od toho zákazníka a zvýšit si dlouhodobou hodnotu – tzv. customer lifetime value a dělat navyšovací prodeje.

 

A to je ve skutečnosti to, kde se nachází ta velká marže, kde je bohatství. Ale abyste se dostali k tomu, že můžete někomu předkládat nabídky za hodně peněz a dělat navyšovací prodeje a zvyšovat si marži a zisk, tak nejprve potřebujete získat nového zákazníka.

 

A pokud byste rovnou svému zákazníkovi prodávali něco, co stojí 3, 5 nebo 10 tisíc Kč, tak byste si dělali podle mě život zbytečně těžkým. Mnohem jednodušší je připravit nějaký skvělý produkt, který je velmi cenově dostupný a ten prodávat na vstupu. To je takzvaná vstupní nabídka (front-end offer se tomu říká v angličtině) a naše neodolatelná vstupní nabídka, jedna z mnoha je např. i Perfektní webinář.

 

To je kurz, šablona a scénář včetně slajdů nejúspěšnějšího webináře, který jsme kdy udělali, který vydělal v součtu více než 120 milionů Kč. A my tento scénář, šablonu, slajdy a k tomu i video trénink dáváme za pouhých 97 Kč. Ta nabídka je doslova neodolatelná. Každý, kdo si tento produkt koupí, podívá se na něj, tak uzná, že tahle nabídka je za 97 Kč neodolatelná. A tak to má být, protože tahle nabídka nám ve skutečnosti nepomáhá sama o sobě vydělávat peníze.

 

Já jsem říkal, že jsme utržili momentálně, ke dni kdy točím tohle video sotva 300 tisíc Kč za prodeje Perfektních webinářů, který stojí 97 Kč, takže si dokážete spočítat, kolik jsme jich prodali. Ale dostali jsme díky tomu tisíce lidí do našeho světa. Dostáváme díky tomu tisíce nových zákazníků do světa Konverzek a do světa INIZIO. Následně poté, co se ti zákazníci stanou našimi platící zákazníky, tak za týden, za měsíc nebo také za rok jim můžeme předložit další nabídky. 

 

Ta nabídka může být: “Staňte se součástí Konverzek a začněte používat náš nástroj Konverzky.” Nebo ta nabídka může znít: “Nechte si udělat od našeho týmu váš konverzní trychtýř na míru. Nechte si od nás spravovat váš marketing. Kupte si od nás kurz INIZIO Akademie.”

 

My těch produktů máme hodně a máme hodně produktů, které stojí více než 97 Kč. Ale abychom byli schopni těch produktů prodat více, tak nejprve máme předsazený jeden tzv. vstupní produkt za 97 Kč včetně DPH, na kterém okamžitě nic nevyděláváme. 

 

Ve skutečnosti prodat jeden tento produkt, prodat jen tento Perfektní webinář, nás stojí v nákladech na reklamu třeba 300 Kč. My musíme zaplatit 300 Kč Googlu, abychom prodali jeden Perfektní webinář za 97 Kč. Ale velmi rychle se to pro nás stává ziskovou záležitostí právě díky navyšovacím prodejům. 

 

Takže, když jsem řekl, že Perfektních webinářů samo o sobě se prodalo za zhruba 300 tisíc Kč, tak odhadem těch navazujících produktů, které jsme prodali právě díky tomu, že na vstupu prodáváme ten Perfektní webinář, se momentálně ke dnešnímu dni prodalo okolo 8 milionů Kč. A to ta kampaň běží sotva 6 měsíců, čili je to docela úspěšný konverzní trychtýř, že ano? 🙂

 

Kampaň č. 8

Osmá kampaň, kterou řadím mezi mých 10 nejúspěšnějších kampaní, které jsme kdy udělali. Tohle je kampaň, která není vstupním produktem, není to tzv. front-end offer. Je to něco, co nabízíme lidem, kteří nás už znají, kteří už většinou jsou naši zákazníci a tím pádem už nějaký vstupní produkt zaplatili. Anebo jsou alespoň naši odběratelé, protože jsme dostali do naší databáze e-mailů, třeba výměnou za nějaký e-mailový magnet. 

 

Ta kampaň, ten produkt se jmenuje 30denní výzva. Je to produkt, který stojí 997 Kč včetně DPH. A teď to nejzajímavější. Tuhle nabídku neprodáváme skrze reklamu placenou. Tuhle nabídku nabízíme prakticky jenom skrze e-mailový marketing. Posíláme to pouze našim odběratelům. A tahle nabídka, přestože nemusíme dávat peníze do reklamy, tak je pro nás rovnou téměř ztrátová. Hned to vysvětlím.

 

Co je tedy 30denní výzva? Je to kurz. Je to 30denní kurz, kde dostáváte každý všední den novou strategickou video lekci, domácí úkol a každý všední den máte přístup k živým implementační dílnám se mnou nebo s našimi kouči.

 

A i když nepočítám náklady na lidskou práci, kterou s tímto kurzem a s vedením tohoto kurzu mají naši kompetentní lidé, tak ta 30denní výzva je prakticky ztrátová i bez toho. Protože těm zákazníkům, kteří si koupí 30denní výzvu, posíláme spoustu dárků. Posíláme jim knížky, posíláme jim fyzický balíček, posíláme jim tričko, posíláme jim hrneček a dostanou od nás další produkty a další bonusy. Nejenom virtuální, ale dokonce fyzické. Ty jim přijdou v takové pěkné papírové krabičce.

 

Jenom kartonáž, jenom vyrobit tu papírovou krabičku nás stojí 180 Kč. Plus další produkty, které jsou uvnitř – knížky trička, hrníčky. A ty náklady jsou prakticky 800 Kč. 

 

To znamená, ty peníze, které dostaneme v rámci zakoupení toho produktu, jsou okamžitě sežrány našimi náklady na to, abychom mohli doručit ty fyzické dárky a i ty virtuální dárky. A to vůbec do toho nepočítám náklady na lidskou práci našich lektorů, které jsou samozřejmě dražší. 

 

Teď si možná říkáte, proč to děláme, jestli jsme se nezbláznili. Proč děláme 30denní výzvu, které prodáme měsíčně třeba 100 kusů, to znamená, získáme 100 studentů měsíčně ve 30denní výzvě a nevyděláme na tom ani 1 Kč.

 

Ve skutečnosti 30denní výzva je vzdělávací produkt a je to produkt, jehož cílem je, abychom naučili naše zákazníky a naše uživatele Konverzek používat Konverzky a hlavně, abychom je naučili podnikat. 

 

Zní to divně, ale v rámci 30denní výzvy učíme naše zákazníky, jak si vytvoří neodolatelnou nabídku, jak si udělají svůj plán pro svého ideálního zákazníka, jak si udělají avatara svého ideálního zákazníka, jak přemýšlet o byznyse jako takovém, a potom co je naučíme podnikat, tak je učíme až druhý a třetí týden tvořit konverzní trychtýř. 

 

My jsme totiž zjistili, že abychom udrželi zákazníky v Konverzkách, tak velmi často nestačí je pouze naučit technicky používat nástroj. Když jsme analyzovali, proč nám zákazníci na Konverzkách končí, tak to bylo nejčastěji kvůli tomu, že si nebyli v Konverzkách schopni udělat ziskový konverzní trychtýř. 

 

A to nemělo nic společného s tou technologií. Ani s tím nástrojem. To mělo společného nejvíce s tím, že oni nebyli schopni vytvořit dostatečně dobrou nabídku, aby přesvědčili své zákazníky, že od nich mají nakupovat. 

 

Já jsem si říkal, jestli chceme našim zákazníkům skutečně pomoci, tak musíme zapomenout na to, že jsme vývojáři nějakého softwaru. My se musíme stát průvodci těch našich zákazníků, těch podnikatelů na jejich cestě k úspěchu. A jestli si je opravdu chceme udržet, tak nestačí, že je naučíme používat konverzní trychtýře a nějaké technikálie, ale my je musíme naučit skutečně podnikat. 

 

A o tom je 30denní výzva. A je to strašně práce, ale ta práce je zisková, protože na konci té 30denní výzvy z těch 100 přihlášených studentů zhruba 40 z nich, to znamená 40 %, tu 30denní výzvu dokončí a začnou skutečně pracovat. Někteří z nich zažijí úspěch a ti, kteří zažijí úspěch a budou mít funkční konverzní trychtýře, tak Konverzky budou používat následující roky, například 10 let.

 

A když jenom jediného zákazníka naučíme používat konverzní trychtýř, aby nám vydržel 10 let, tak hodnota toho zákazníka už je pro nás 100 tisíc Kč. My to máme spočítáno a navíc na konci 30denní výzvy nabízíme těm studentům i naše další produkty.

 

Takže ten jeden měsíc 30denní výzvy tam v průběhu následujících dvou měsíců přinese přímé tržby zhruba 750 tisíc Kč. To znamená, že měsíční 30denní výzva, kde na tom produktu za 997 Kč včetně DPH prakticky nic nevyděláme, hned na tom proděláváme, tak v průběhu té 30denní výzvy, díky tomu, že naše zákazníky naučíme podnikat, naučíme je dělat konverzní trychtýře, předáme jim to, co potřebují, aby byli úspěšní, tak na konci toho období měřeného zhruba 2-3 měsíce od začátku 30denní výzvy, měřitelné utržíme dalších zhruba 750 tisíc Kč z jedné měsíční 30denní výzvy. 

 

A ta 30denní výzva běží každý měsíc. To je nekonečný seriál. Vždycky další měsíc začíná nová 30denní výzva. Přijmeme tam nové studenty, zhruba novou stovku studentů a moji lidé, včetně mě, se o ně staráme. Jednak v rámci strategických lekcí, které jsou každý všední den, a druhak v rámci implementačních dílen, to jsou živé Zoom hovory, kde se těmto studentům případně individuálně intenzivně věnujeme. 

 

Ta hodnota 30denní výzvy je obrovská. Lidé říkají, že to je nesmysl, že to prodáváme za 997 Kč. Samozřejmě, byl by to nesmysl, kdyby naším cílem bylo získat 997 Kč. A jak jsem říkal, ty peníze jsou prakticky ihned zlikvidované, protože tolik nás stojí doručit dárky a fyzické věci, které studenti dostávají. 

 

Ale dlouhodobě se nám to nesmírně vyplácí, protože těm studentům, těm zákazníkům, podnikatelům nebo marketérům poskytneme takovou velkou hodnotu, že ti uživatelé potom s námi vydrží následující roky, protože dostanou něco, čemu se říká overdelivery. Doručíme jim více, než očekávali a navíc jim pomůžeme, aby byli úspěšní v podnikání. 

 

A o tom Konverzky jsou. To není jenom editor konverzních trychtýřů a emailing. Konverzky jsou nástroj na tvorbu úspěchu. U Konverzek zůstanu i v rámci nabídky číslo 9.

Kampaň č. 9

 

9. z 10 nejúspěšnějších marketingových kampaní, které jsem kdy udělal. 9. je ta úplně nejúspěšnější. Ta úplně nejúspěšnější nabídka, kterou jsem v životě vytvořil, se jmenuje NEMANAHI – NEjlepší MArketingová NAbídka v HIstorii

 

A je to skutečně i na základě výsledků nejlepší marketingová nabídka v historii, kterou jsem viděl v Česku nebo na Slovensku a minimálně, kterou jsem měl já, a kterou jsem si já naměřil. 

 

Je to nabídka, která má konverzní poměr 37 %. To znamená 37 % lidí, kteří přejdou na tu stránku, kde ta nabídka je předložená, tak 37 % lidí tu nabídku využije a vytáhne svojí platební kartu a koupí si tu nabídku. 

 

37 % znamená, že když na tu stránku přijde 100 lidí, tak 37 vytáhne svojí platební kartu a tu nabídku NEMANAHI si koupí. Ta nabídka je totiž neodolatelná. Ta nabídka stojí 1 Kč! A za tu jednu jedinou korunu náš zákazník dostane produkty a služby v hodnotě více než 15 tisíc Kč, plus exkluzivní kurz Facebook reklamy od nejlepšího českého stratéga a Facebook marketéra Davida Lörincze za 1 Kč. 

 

Jenom ten kurz od Davida Lörincze, který jsme do toho zařadili, který jsme do toho zamontovali, tak jenom ten nás stál šesti místnou částku. My jsme to zabalíčkovali s dalšími úžasnými věcmi a bonusy a nabídli jsme to našemu zákazníkovi za 1 Kč. Opět na té nabídce okamžitě proděláváme

 

Protože jenom poplatek platební bráně… My musíme zaplatit platební bráně 2,90 Kč za zprocesování toho poplatku 1 Kč. Ale opět, je to něco, co už jste se naučili. Vysvětloval jsem to v rámci Perfektního webináře, je to takzvaná vstupní nabídka

 

Je to vstupní nabídka, kde se snažíme do našeho světa v rámci NEMANAHI dostat zákazníka, který zaplatí poprvé tu transakci – 1 Kč. Pak teprve začíná to důležité. Když získáme zákazníka za 1 Kč, tak si musíme dát tu práci, abychom ho přesvědčili, že ta naše služba je skvělá, aby v ní vydržel ideálně několik let, protože potom se nám to zaplatí. 

 

Ono se nám to samozřejmě zaplatí dříve. Ta nabídka je tak funkční, že se to zaplatí hned po měsíci. Pokud udržíme toho zákazníka v rámci té zkušební doby 14 dní, tak za 14 dní nebo nejpozději za měsíc se nám náklady na doručení té nabídky tzv. zlikvidují, a ta nabídka je v zisku. Ale umožnila nám, a to teprve NEMANAHI, umožnila nám opravdu raketově škálovat Konverzky, raketově do Konverzek získávat obrovské množství nových platících zákazníků. 

 

A to co teď řeknu, vypovídá o kvalitě Konverzek, ne NEMANAHI. Protože 77 % zákazníků, kteří do Konverzek přicházejí skrze tuto nabídku za 1 Kč, v Konverzkách zůstává déle než jeden měsíc a platí nám další poplatky za používání tohoto nástroje. 

 

Akorát, že tohle jsou zákazníci, které bychom do Konverzek nedostali. My bychom je nepřesvědčili, aby si Konverzky vyzkoušeli. My bychom je nepřesvědčili, aby si v Konverzkách vytvořili svůj funkční konverzní trychtýř, kdybychom jim nepředložili neodolatelnou nabídku.

 

Kdybychom rovnou Konverzky prodávali za 1000 Kč měsíčně, anebo dokonce i kdybychom prodávali Konverzky v rámci trialu zdarma. Kdybychom řekli těm lidem: “Tady máte zkušební období zdarma, vyzkoušejte si náš nástroj zdarma nebo za 1 Kč na čtrnáct dní, nebo na měsíc, nebo na dva měsíce…“ Tohle není neodolatelná nabídka. Tohle dělají všechny softwarové firmy. To je ve skutečnosti nabídka práce. Sice je zadarmo, ale co vy říkáte tomu zákazníkovi: “Přijďte tady, začněte používat náš nástroj a zadarmo v něm můžete pracovat.” 

 

Lidi nemají rádi práci, že jo? Takže pokud chcete… A teď, pokud jste moji konkurenti a máte taky třeba cloudové služby, software ze servis nástroje… Ale pokud nejste moji konkurenti, máte jakoukoliv službu třeba na bázi předplatného, nebo jakoukoliv službu, vymyslete si svoji NEMANAHI, svoji neodolatelnou nabídku, která bude tak skvělá, že ten zákazník si bude říkat: “No to není možné, jak tohle vůbec můžou nabízet?”

 

A díky tomu obrovské množství těch zákazníků naskočí a vstoupí do vašeho světa a tam teprve vznikají ty peníze. Protože bohatství není v získávání nových zákazníků. Bohatství je v tom, že dokážete pracovat se stávajícími zákazníky a udržíte si je co nejdéle díky dobrému produktu a dobré službě. 

 

A já znám spoustu podnikatelů, spoustu firem, spoustu mých kolegů, kteří mají skvělé služby, skvělé produkty. Možná mezi ně patříte. Opravdu umíte dělat to, co děláte, ale nedaří se vám získávat nové zákazníky. 

 

Dost možná je to kvůli tomu, že vám chybí nějaká vaše NEMANAHI – neodolatelná nabídka. Pokud chcete se inspirovat, tak v popisu tohoto videa najdete odkaz na stránku NEMANAHI (www.nemanahi.cz). Podívejte se na tu stránku. Nemusíte si ani NEMANAHI kupovat za tu korunu, ale jenom se podívejte na tu stránku, studujte to, čtěte to pomalu, podívejte se na to prodejní video pomalu a zamyslete se nad tím, jak byste i vy mohli vytvořit vaši NEMANAHI pro vaše podnikání, pro vaši firmu. 

 

Možná by to pomohlo i vám, aby expandoval růst vašeho podnikání a vaší firmy.

 

Kampaň č. 10

 

Tak a za desáté. Teď tu mám takový bonusový tip. Něco, co ode mě prakticky nikdy neslýcháte. Vy, co mě sledujete, tak víte, že já se věnuju tzv. takzvanému přímému marketingu, direkt response marketing, který měřitelně dokáže vydělat peníze na konci dne nebo na konci týdne, nejpozději měsíce. Ale hlavně to musí být měřitelné. 

 

A teď budu mluvit o něčem, co moc měřitelné není. Budu mluvit o tom, jak píšeme náš firemní blog, budu mluvit o tom, jak točíme náš YouTube kanál, budu mluvit o tom, jak přispíváme na náš TikTok účet. Budu mluvit o tom, že děláme content, že děláme SEO Search Engine Optimization. 

 

A to jsou věci, které jsou neměřitelné nebo jsou měřitelné velmi blbě. A já nedělám věci, které jsou neměřitelné, pokud si to nějak rozumně neospravedlním. A já jsem přemýšlel, jak bychom mohli dělat tyhle věci, které samozřejmě vliv mají, mají nenulový vliv, pozitivní jako optimalizace pro vyhledávače. Samozřejmě má to vliv. Samozřejmě, když si děláte YouTube kanál nebo tyto kanály a dáte o sobě vědět, má to nenulový vliv. Přinese vám to povědomí a nejspíše nějaké zákazníky, ale já to nemám rád, když to nedokážu změřit.

 

A přišli jsme na způsob, jak by se to měřit dalo. První věc. Když píšete blog, tak skrze Google Analytics začínáme sledovat, jestli ty dané příspěvky mají organickou návštěvnost. Jestli ty vstupní stránky, které na tom blogu jsou, ty jednotlivé články, tak jestli mají vstupy, jestli přímo na ty stránky chodí lidé z vyhledávačů a následně my na tom blogu máme výzvy k akci. Máme tam možnost zaregistrovat se k odběru a my víme, jakou zhruba hodnotu pro nás má 1 odběratel. 

 

Pro vaši představu jeden odběratel, který se Vám skrze náš blog zaregistruje k odběru našeho newsletteru, pro nás má vyčísleno hodnotu na 95 Kč každý měsíc. To znamená, že ten jeden odběratel nám v rámci jednoho roku vydělá, nebo my díky tomu utržíme zhruba 1200 Kč. A najednou už to dostává ekonomické obrysy. 

 

Navíc přihlášení se k našemu newsletteru není jediná věc, kterou můžete na našem blogu udělat. My tam máme navíc výzvu k akci a proklik na to, aby se mohli čtenáři toho blogu prokliknout i na naše prodejní webináře. 

 

A jeden registrovaný k našemu prodejnímu webináři má pro nás hodnotu zhruba 250-300 Kč. A teď najednou vidíte, že my už jsme schopni měřit, jestli se nám daný příspěvek na blogu vlastně vyplatí. Jestli z organické návštěvnosti na náš blog dává smysl, že to vůbec děláme, protože by to mělo rovnou vést k tomu, že hodnota těch zaregistrovaných a hodnota těch prokliků k webináři je vyšší než náš náklad na to, že ten obsah tvoříme. 

 

No, a teď přichází ten problém. Pokud ten obsah tvořím přímo já, tak tohle přestává vycházet, protože můj čas je drahý a hodina mého času stojí desítky tisíc Kč. A čistě z organiky, já nejsem schopný si ospravedlnit, že tohle dělám. Ale bál jsem se to nedělat nebo bojím se nedělat obsah, protože vím, že dlouhodobě to pro nás hodnotu má, ale já nevím jakou. Já jsem to nebyl schopen nikdy změřit. 

 

Tak jsem se zamyslel, jak bych to mohl udělat, abych nemusel dělat takový ten esoterický doufající marketing, že teď budu něco dělat a budu doufat, že z toho časem něco přijde. Jak bych to mohl hacknout, abychom z toho rovnou měli jasné měřitelné příjmy. 

 

A naštěstí jsme to vymysleli. A já nabádám vás, abyste to od nás okopírovali. Co my děláme? Já vezmu kameru, počítač nebo mobil a natočím hodinové, 20 minutové, 15 minutové video, obsah na náš YouTube kanál. Ten obsah (to video) potom vezmu a jako tzv. embedované vložené video ho dám na náš blog. Tím pádem vytvořím i příspěvek na našem blogu. 

 

A třetí věc, kterou udělám, a ta je podstatná, vezmu naší databázi odběratelů, kde momentálně máme zhruba 100 tisíc odběratelů, z toho je 50 tisíc aktivních a zhruba na 30 tisíc posíláme pravidelně e-mailing. 

 

Tak na tu databázi pošleme informaci o tom, že máme nový příspěvek na blogu, že máme nový hodnotný obsah zdarma. A to nám navíc pomáhá udržovat tu naší databázi aktivní. Protože kdybychom na naši e-mailovou databázi posílali pouze prodejní e-maily, tak nás ti lidé nebudou tolik sledovat. Zatímco takto ředíme a mícháme naši komunikaci i obsah, který je zadarmo, nějakou hodnotou.

 

A teď matematika. Představte si, že e-mail s tím, že máme na blogu nový obsah, pošlu na 10 tisíc lidí, na část naší databáze. Tak my máme průměrný open rate našich e-mailů 35-37 % a průměrný CTR na těchto e-mailech máme něco mezi 2-5 %. Tak budu uvažovat ten nižší počet, to je 2% proklikovost na tento nový obsah. 

 

To znamená, že z těch 10 tisíc odběratelů se zhruba 200 lidí proklikne na tento nový příspěvek na našem blogu. A teď z těchto 200 lidí, kteří přichází na náš blog, zhruba 5 průměrně poptá naše služby, poptá služby naší agentury, to znamená chtějí od nás marketing, nebo chtějí od nás udělat konverzní trychtýř na míru. 

 

Z těchto 5 poptávek průměrně kvalifikujeme a uzavřeme 2 zakázky. Ta zakázka pro nás může mít hodnotu 10, 15, 20 tisíc korun měsíčně. Tak pokud si tu zakázku, toho zákazníka jsme schopni následně udržet po dobu 2 let, tak hodnota té zakázky pro INIZIO je třeba půl milionu Kč. Takovéto zakázky jsme schopni uzavřít až 2 díky jednomu příspěvku, který dáváme na náš blog a následně na ten článek pozveme část naší databáze.

 

A najednou už to dává ekonomický smysl. Najednou už to není esoterický marketing a doufání, že to SEO a ten brand a ten YouTube kanál něco přinese. My ve skutečnosti díky tomuto budujeme náš YouTube kanál, počty sledujících, počty odběratelů, budujeme náš blog, naše SEO a budujeme i naše TikTok kanály, protože moji kolegové berou ty videa a stříhají z toho potom obsah pro náš TikTok nebo pro YouTube Shorts. 

 

Tyhle všechny věci, které jsou takzvaně brandové nebo kontentové, my děláme, ale děláme je jako vedlejší produkt toho, že děláme něco systematického, co nám přímo přináší měřitelné, předpověditelné tržby. 

 

A vy byste měli dělat to samé. Pokud nejste obrovská firma, miliardová společnost, která už neví co s penězi a háže je na všechny strany a může si dovolit hrát tento vysoce rizikový, dlouhodobý, brandový marketing. 

 

Pokud jste malí podnikatelé jako já, tak nejspíše existuje způsob, jak můžete budovat váš brand, zatímco děláte něco, co vám přímo a měřitelně přináší zákazníky. Tomu se říká direct response marketing, a to je něco, co já učím. Přímý marketing pro malé podnikatele, přímý ziskový marketing. 

 

Držím Vám palce a ještě jednou vyzývám vás k tomu – vezměte to, co vás tady učím, namodelujte to, okopírujte to pro sebe a zkuste si na základě mých 10 nejúspěšnějších marketingových kampaní vytvořit alespoň 1 vaši, která pomůže vašemu byznysu. 

Nebo si nechte pomoci od nás.
Klikněte níže a zjistěte v našem kvízu, zda se kvalifikujete a jestli jsme schopni pomoci i Vašemu byznysu!

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.