INIZIO blog

Tvorba textových reklam pomocí funkce IF

Pro větší personalizaci reklam nám Google představil další dynamický text, který lze přidat do textové reklamy, a to funkci IF.

Dynamický text

Mezi dynamické texty, které už známe nebo je přímo využíváme ve svých kampaních, patří:

Odpočítávání – odpočítává zbývající čas naší události a automaticky se aktualizuje

Personalizátory reklam – do textu reklam se automaticky přidávají atributy podle parametrů, které jsme si připravili ve zdroji nahraném v AdWords ve sdílené knihovně

Klíčová slova – text reklamy se upraví na základě klíčového slova podle vyhledávacího dotazu

Funkce IF

Jak už název napovídá, funkce IF je další dynamický text, který lze vložit do textové reklamy, a automaticky se budou aktualizovat informace, které mají za úkol přesvědčit potencionálního zákazníka k nákupu. Funkce vychází z dimenze podmínky, která, když bude splněna, vloží to textu reklamy konkrétní text. Pokud podmínka splněna nebude, v reklamě se zobrazí výchozí text.

Podporované dimenze

Pro funkci IF můžeme využít tyto dimenze:

  • Device – Zařízení
  • Time – Čas
  • Audience – Publikum
  • Gender – Pohlaví
  • Age – Věk

V případě, že máte nastavený personalizátor reklam, můžete využívat výchozí hodnoty v kombinaci s funkcí IF.

Příklady použití

Funkce IF se vkládá do reklamy podobně jako u dynamického textu s klíčovým slovem. Využívá se složených závorek {text}. Mějte, ale na paměti 2 věci, text nesmí přesáhnout povolený limit na daný řádek reklamy a funkce IF nesmí být vložena do pole cílové URL, jinak se reklama nezobrazí.

Příklad s využitím na zařízení – device

Ještě lepší je, ale využít dimenzi publika např. na návštěvníky, kteří již navštívili košík, ale nenakoupili.

Jakmile novinku otestujeme a budou první čísla, dáme vám vědět! 🙂

Zdroj obrázků: Google Nápověda

Související příspěvky:

Autor: