Co je Tik Tok a jak jej využít pro marketing?

Pokud máte děti, možná jste si všimli, že tráví spoustu času na mobilu v aplikaci, která se tak trochu podobá Instagramu. S největší pravděpodobností jde o Tik Tok, který v posledních měsících získává stále větší popularitu.

Samozřejmě zvyšující se popularita s sebou nese i problémy. I Tik Tok už za sebou má celou řadu skandálů týkajících se především soukromí jeho uživatelů. Skandály ale jeho vývoj nezastavily. V současné době už ho využívá více než půl miliardy uživatelů na celém světě. Pinterest, LinkedIn, ale ani Twitter na taková čísla v současnosti ani zdaleka nedosahují.

Tik Tok je aktuálně po Facebooku, YouTube a Instagramu čtvrtou  největší sociální sítí světa. Není proto divu, že na sebe strhává pozornost markeťáků. A někteří už začali jednat.

Pořadí sociálních sítí dle počtu uživatelů. Zdroj: Influencer Marketing Hub

Co je Tik Tok?

Před tím než se ale podíváme na to, jak Tik Tok zařadit do marketingové strategie, vraťme se k otázce, co to vlastně je. Pamatujete na Musical.ly? Přibližně před rokem tato aplikace lomeno sociální síť dosahovala svého vrcholu popularity. Aplikace byla zaměřená především na takzvaný lip sync. Česky bychom řekli otevírání úst do hudby. Nepřijde Vám to zábavné? No Vašim dětem možná ano.

Uživatelé zkrátka postovali 15 vteřinová videa toho, jak předstírají zpěv. Zní to stupidně, ale nutno říci, že někteří i takto jednoduchou zábavu pojali velmi kreativně a jejich popularita narůstala.

V srpnu 2018 ale Musical.ly převzala čínská společnost ByteDance a začaly se dít věci. Nedošlo jen k přejmenování na TikTok (v Číně je znám jako Duyin), ale přišly i nové funkce, které už tak atraktivní aplikaci ještě zatraktivnily. Nejde už jen o lip sync. Tik Tok se rozhodl ovládnout mnohem širší pole působnosti a zaměřuje se zkrátka na videa obecně.

Aplikace nabízí uživatelům široký výběr zvuků a útržků písní a navíc umožňuje použití speciálních efektů a hlasových filtrů. Kromě toho přidal Tik Tok uživatelům možnost na videa reagovat a jak jinak než opět videem. Samozřejmostí je také sdílení oblíbených videí.

V reakci na některé skandály přidal Tik Tok také jakési upozornění, které na uživatele vyskočí v případě, že s aplikací stráví více než 2 hodiny denně. Věřte nebo ne, vyskakuje opravdu často.

Kdo je na Tik Toku?

Jak už Vám asi došlo Tik Tok je sociální síť pro mladé, a tím myslím opravdu mladé. Celých 41 % uživatelů je ve věku mezi 16 a 24 lety. Mnoho dat ke skladbě uživatelské základny Tik Tok nikdy neposkytl, ale dá se předpokládat, že mnoho lidí přes 30 aplikaci používat nebude.

Co z toho plyne? Pokud chcete jako firma do své marketingové strategie zařadit i Tik Tok, musíte mít jeho uživatelům co nabídnout. Zamyslete se nejprve, jestli se právě tady nachází Vaše cílová skupina.

Marketing na Tik Toku?

Jde vlastně na Tik Toku dělat nějaký marketing? Samozřejmě, že ano. V současné době máte dvě možnosti – spolupráce s influencery a vlastní obsah.

Podívejme se nejprve na influencery, těm  tiktokovým zůstalo z dob Musical.ly označení museři. Ti největší světoví mají miliony odběratelů a jejich zásah je tak opravdu obrovský. I v českém rybníčku ale najdeme mnoho a mnoho muserů, kteří se velmi rádi spojí s vaší značkou. Desítky tisíc odběratelů nejsou výjimkou a ti nejlepší čeští museři atakují i půlmilionovou hranici.

Princip je v podstatě stejný, jako v případě influencerů na Instagramu. Lidé zkrátka více věří doporučení někoho, koho znají, než tomu, co o sobě tvrdíte vy sami. Zaplatíte muserovi, aby do videa nějakým způsobem použil například vaši čepici a Váš produkt je před očima nových potenciálních zákazníků.

Navíc, toho, že jste vstoupili do vod Tik Toku, si všimnou i jiní museři a začnou se Vám sami nabízet s různými formami spolupráce. Budete překvapeni, že mnohdy bude stačit jen dodat produkt.

Vlastní obsah na Tik Toku

Pokud nechcete nikomu za tvorbu obsahu platit, můžete se do toho pustit i sami. Budete ale muset počítat s tím, že dosah minimálně ze začátku nebude takový, jaký byste si představovali.

Přidání videí je sice velmi velmi jednoduché, ale abyste se stali opravdu úspěšnými, budete muset zapojit veškerou svou kreativitu. Tik Tok je totiž založený na virálním  obsahu, takže váš obsah zkrátka musí být virální.

Tik Tok ads?

Má Tik Tok nějakou reklamní platformu pro placený obsah? Nemá … tedy zatím nemá. Počet uživatelů stále roste a spolu s ním i zájem mnoha firem a společností vstoupit do Tik Toku se svými produkty či službami. Dá se očekávat, že v brzké budoucnosti se nějakých Tik Tok ads dočkáme, ale v současnosti máme opravdu jen dvě možnosti – influenceři nebo vlastní obsah.

Už jste nějakého musera zkusili? Jak se Vám s ním jednalo? Případně láká Vás vstup do Tik Toku? Dejte nám vědět  Vaše zkušenosti. A pokud potřebujete poradit, jak na to, můžete nás kontaktovat.

Související příspěvky:

Autor: 

Podívejte se, jak je možné díky Facebooku vydělávat miliony Kč.

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.