TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím? Přejít na vysílání

Slyšeli jste už někdy slovo „linkbuilding“ a nevíte, co to znamená?

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

V češtině pro pojem linkbuilding používáme sousloví budování zpětných odkazů.

Základním stavebním kamenem internetu jsou odkazy. V době, kdy ještě nebyly rozšířené vyhledávače jako Google nebo Seznam, tak byly odkazy v podstatě jedinou možností, jak se dalo, bez nutnosti zadávání adresy přímo do adresního řádku, navštívit nějakou webovou stránku.

Proto bylo dříve skoro existenční nutností v online marketingu na odkazech maximálně pracovat, protože pokud na vás žádný odkaz nevedl, tak ve skutečnosti neexistoval. Odkazy na váš web vedou návštěvnost a v ideálním případě i vaše zákazníky, kteří vám pošlou poptávku, nebo kteří si objednají na vašem e-shopu.

Navíc, pokud jsou odkazy z kvalitních zdrojů a stránek, tak můžou zvyšovat důvěryhodnost vašeho webu. Linkbuilding je tedy aktivita, která vede k tomu, abyste získali, co nejvíce kvalitních zpětných odkazů.

Člověk, který se profesně linkbuildingu věnuje, je takzvaný „linkbuilder“. V raných časech internetových vyhledávačů měly odkazy naprosto stěžejní vliv na to, na jaké pozici se váš web zobrazil. I proto byly dřív snahy uměle navyšovat počet odkazů, které vedly na váš web.

To dnes již naštěstí moderní vyhledávače umí rozpoznat a tyto nekvalitní odkazy ignorovat, případně penalizovat. Dnes již pozice ve vyhledávačích ovlivňují stovky různých faktorů a zpětné odkazy jsou jenom jedním z nich.

Nicméně linkbuilding patří dle mnoha výzkumů mezi jeden z nejdůležitějších faktorů. Proto byste neměli budování zpětných odkazů podcenit a nějaké ty zpětné odkazy získat i pro váš web.

Budování zpětných odkazů vám vedle vylepšení pozice ve výsledcích pozic ve vyhledávání má za cíl také přivést na váš web ty pravé návštěvníky, kteří v ideálním případě zkonvertují, udělají objednávku na e-shopu nebo vám pošlou poptávkový formulář.

A to je hlavní důvod, proč bychom se linkbuildingu měli věnovat.

 

Zaujalo Vás toto video? Kromě toho že byste měli odebírat náš YouTube kanál, mi dovolte vás pozvat do Inizio Academie.

To je náš kurz online marketingu. Kromě teorie jsou tam praktické a detailní ukázky toho, jak si naklikat vlastní ziskovou reklamu. Pokud si taky chcete udělat online marketing, který vám vydělá peníze, objevte svět Inizio Academie.

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.