Případová studie: Jak zvýšit e-shopu za tři měsíce tržby o 150 %? Díky Facebook reklamě.

Na začátek jeden graf a příběh. Internetový obchod www.7billion.cz, u kterého můžeme hrdě prohlásit, že máme možnost mu pomáhat růst.

Ten růst se nám ale koncem roku 2018 zasekl. Vánoce byly tragédie. Tržby se ve srovnání s rokem 2017 propadly o skoro 40 %! Přišli jsme o konkurenční výhodu distribuce jedné značky, která e-shopu generovala velkou část obratu a bylo to velmi znát na tržbách.

Největší část tržeb na e-shop přicházela tou dobou z organické návštěvnosti díky SEO a trochu to také držely zbožové vyhledávače. Organický Google se ale meziročně velmi propadl, protože nás na konkurenční klíčová slova převálcovaly větší e-shopy s vyšší doménovou autoritou.

Vzhledem k tomu, že se nedalo očekávat, že se nám tento trend podaří rychle změnit jen při zatlačení na SEO pilu, museli jsme si sednou a zamyslete se, jak z toho ven.

Teď, nebo nikdy. Facebook na plné obrátky!

V únoru 2019 jsme udělali klíčové rozhodnutí. Vsadíme 80 % na jednu kartu, a to sociální sítě. Hlavně pak na reklamu na Facebooku a budeme se na ní soustředit.

Dali jsme si ambiciózní cíl, a to zvrátit trend poklesu v řádu měsíců.

Co se dělo od února 2019 s tržbami můžete vidět na grafu níže.

Začátkem února jsme spustili první sadu čítající několik stovek Facebook reklam. Prvotní nárůst můžete sledovat na grafu v místě, kde jsme poznamenali červenou jedničku.

Po prvotním růstu jsme zhruba měsíc ladili návratnosti a zlepšovali ROAS (červená dvojka).

Jakmile jsme ustálili návratnost na číslech, která se nám líbila, následovalo škálování kampaní, aby přinesly ještě vyšší tržby (červená trojka).

Poslední týdny v dubnu jsme se dostali při meziročním srovnání na zlepšení o neuvěřitelných 170 %. Růst oproti začátku února 2019 pak byl přes 500 %.

Níže se můžete podívat na stejný graf, kde ale srovnáváme výkony meziročně:

Z poklesu o 65 % na růst o 190 %. To celé za necelé 3 měsíce.

Co způsobilo růst?

Hlavní ingredience úspěchu byly:

  • Správně nastavené reklamy na Facebooku s dostatečnou variabilitou (několik stovek reklamních sestav), aktualizované a množené několikrát týdně
  • Optimalizace reklam na konverze
  • Remarketing na Facebooku
  • Práce s influencery na Instagramu
  • Práce s delší konverzní trasou, kdy jsme na web návštěvníky dostali přes Google Shopping a konverzi jsme dokončili přes teplý dynamický remarketing na Facebooku

Důležité také bylo, že jsme pracovali s cílovými skupinami na Facebooku a pro vybrané skupiny jsme připravovali inzeráty (textaci a obrázky) na míru.

Co dál? Příběh nekončí.

Tímto tato případová studie nekončí. Alespoň se tedy chystá druhý díl. Stanovili jsme si totiž s majiteli e-shopu další cíle na zbytek roku 2019. Jakmile se je podaří naplnit, můžete se tedy těšit na pokračování.

Vyjádření zákazníka:

„INIZIO nám skutečně pomohlo nastartovat rok 2019. Konec roku 2018 nevyšel dle představ a potřebovali jsme za to vzít. Naštěstí se nám to podařilo a z velké části za to vděčíme proaktivnímu přístupu společnosti INIZIO a také jejich porozumění algoritmům Facebooku. Ale neměli by usnout na vavřínech. Stále máme velké plány pro zbytek roku 2019 a jejich práce není u konce.“

Martin Mynář, majitel www.7billion.cz

Související příspěvky:

Inizio je webová laboratoř a marketingová agentura, která je orientována na obchodní výsledek našich klientů. Věříme, že přidaná hodnota skvělých webů tkví v jejich schopnosti vydělávat Vám peníze.

Podívejte se, jak je možné díky Facebooku vydělávat miliony Kč.

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.