INIZIO blog

Plná taška stále roste a oslaví třetí narozeniny. Rozhovor se zakladatelem internetového supermarketu

Jan Vitha je mladý podnikatel, který v Budějovicích rozjel úspěšný projekt Plná taška, který si u Jihočechů získává stále větší oblibu. Letos v dubnu oslavila Plná taška třetí narozeniny, což je skvělá příležitost pro rozhovor.

plná taška, jan vitrha
Jan Vitha – Plná taška

Plná taška slaví tři roky od doručení prvního nákupu. Jak za dobu jejího působení vyrostla?

Co se týče růstu, je na tom Plná taška slušně.Stále rosteme, za což jsme samozřejmě rádi, ale ještě je tu nevyužitý potenciál. Nepředpokládám, že se vyrovnáme velkým supermarketům, které poskytují podobnou službu v Praze, ale to je dáno především horší kupní silou v oblasti Českých Budějovicích.

Jak vzpomínáte na úplné začátky Plné tašky?

Myslím, že jsme v začátcích stále. Nestojí za námi žádná skupina velkých investorů. Jsme parta kluků a holek z Budějovic a Třeboně, kteří měli nápad a nebáli se ho realizovat. Dnes už máme něco za sebou, Plnou tašku už vyzkoušelo přes 10 000 Budějčáku. Nabité zkušenosti využíváme ke zlepšení našich služeb.

Jaké jsou podle vás největší výhody nákupu potravin přes internet?

Výhod je více. Někdo nerad hledá zboží, které potřebuje, v regálech, někdo nemá rád fronty… To s Plnou taškou odpadá. Vyberete si produkty online a pak nákup jen převezmete. Náš kurýr vám jej doručí až ke dveřím, takže se nemusíte tahat s taškami do schodů. Ušetříte hromadu času, který můžete strávit s rodinou, nebo se věnovat svým koníčkům a navíc se nemusíte stresovat ve frontě nebo v dopravní zácpě.

Dá se říct, kteří lidé u vás nakupují nejvíce?

Obecně jsou to spíše ženy, ale nakupují u nás různí lidé. Někdo si třeba ani sám nakoupit ze zdravotních důvodů nemůže, někdy nakupují vnučky pro babičky, hodně našich služeb využívají firmy, které nakupují například kávu, vodu nebo drogerii. Také lidé, kteří hodně pracují, oceňují, že s námi ušetří čas i námahu.

Jak vlastně pracujete? Přijde k vám objednávka a vy vyrazíte na nákupy do supermarketů?

Kdepak. To bychom nemohli stíhat. Garantujeme dodání do dvou hodin od objednávky, a kdybychom měli objíždět třeba tři obchodní domy, rozhodně bychom tento závazek nemohli dodržet. Proto máme svůj vlastní sklad, odkud všechny nákupy expedujeme.

Objednávají lidé spíše velké nákupy nebo například jen jednotlivé položky, které potřebují dokoupit?

Je to různé. Hodně záleží na tom, jestli jde o našeho stálého zákazníka nebo někoho, kdo nakupuje poprvé. V první fázi si nás totiž lidé spíše oťukávají a testují, zda jsou naše produkty kvalitní, nebo zda jim naše služby vyhovují a vyplatí se jim. Zakládáme si na vysoké kvalitě potravin a chceme, aby naší zákazníci mohli vybírat z toho nejlepšího. I díky tomu se nám vcelku daří z nových zákazníků dělat ty pravidelné. Ti se pak propracovávají k nákupům za vyšší položky, kde už mají dopravu zdarma, a kde teprve poznají největší výhody naší služby naplno.

Jak je to s cenou dopravy? Není pro lidi úspornější, když si na nákup dojedou sami?

Cena dopravy se u nás odvíjí za prvé od ceny objednávky. Platí, že za čím více peněz nakoupíte, tím méně platíte za dopravu. Potom také záleží na tom, kam chcete nákup dovézt. Máme dvě rozvozové zóny, které se liší jednak cenou dopravy, a pak také dobou rozvozu. Posledním kritériem je čas, kdy chcete nákup doručit, pokud vám to stačí zítra, pak je doprava výrazně levnější, než když chcete nákup mít do dvou hodin přede dveřmi. Pokud například nakoupíte za 300 korun, bydlíte v Budějovicích nebo nejbližším okolí a chcete doručit nákup ještě téhož dne, doprava vás bude stát 49 korun.

Nemůže být cena dopravy pro někoho překážkou?

Samozřejmě i s tím se setkáváme, ale když si spočítáte náklady na benzín či naftu, kterou spotřebujete, než dojedete k supermarketu a zpět, není to takový rozdíl. A navíc, jak už jsem říkal, to máte bez nervů.

Uvažujete o rozšíření dovozu i do dalších větších měst? Co třeba Krumlov? Už teď vaše druhá rozvozová zóna sahá k jeho okraji,…

Uvažovali jsme o tom, ale nakonec jsme se rozhodli, alespoň prozatím neexpandovat. Máme ještě dost prostoru k růstu přímo v Budějovicích a nechceme se zbytečně pouštět do dalších oblastí, které by jen odváděly naši pozornost. Nicméně na našem webu máme přehlednou mapu dovozu, a pokud někdo bydlí těsně za její hranicí, může nás kontaktovat a určitě se domluvíme.

Když už bude mít Plná taška narozeniny, máte pro ni nějaké přání do dalších let?

Samozřejmě bych jí přál, aby se dále rozvíjela alespoň stejnou rychlostí jako dosud. Lidé obecně nakupují na internetu stále více, ale v oblasti online nákupu potravin je třeba ještě nějaký čas dělat osvětu.

Související příspěvky:

Inizio je webová laboratoř a marketingová agentura, která je orientována na obchodní výsledek našich klientů. Věříme, že přidaná hodnota skvělých webů tkví v jejich schopnosti vydělávat Vám peníze.

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.