TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím? Přejít na vysílání

Nastavení Google Analytics nově jako proměnná v GTM

Ve většině Google Tag Manager kontejnerech nalezneme značku Google Analytics. Po prvotním nadšení z jednoduchosti a elegantnosti nasazování GA pomocí GTM však přichází vystřízlivění – a to většinou tehdy, když má jeden GTM kontejner několik GA značek, které je těžké efektivně spravovat.

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

Naštěstí se pár dní zpět začal postupně ve všech účtech objevovat pomocník – proměnná s nastavením GA. Tato proměnná funguje tak, že si nastavení značky Google Analytics připravíte pouze jednou, to si uložíte do speciální nové proměnné, kterou následně používáte v libovolných Google Analytics značkách.

Takto vypadá nové prostředí GTM při tvorbě GA značky:

Nová proměnná GTM pro GA
Nová proměnná GTM pro GA

Pomocí první volby označené šipkou si určujete, jaké nastavení GA chcete aplikovat. Pokud ještě žádné vytvořené nemáte, tak to pomocí 1 kliku můžete napravit. Volby v nastavení jsou velmi podobné původnímu nastavení, které znáte:

Nastavení proměnné Google Analytics
Nastavení proměnné Google Analytics s automatickým doplněním cookie domain: auto

Po zaškrtnutí druhé volby Enable overriding settings in this tag můžete konkrétní značce nastavení Google Analytics z proměnné přepsat některou položku z nastavení.

A tady video přímo z dílny Google:

Odkaz na oficiální novinku:

Google Tag Manager: Announcing Centralized Google Analytics Settings

A pár tipů přímo od Sima:

Google Analytics Settings Variable In GTM

Chcete pomoci s webovou analytikou? Kontaktujte nás!

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.