TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím? Přejít na vysílání

Kolik stojí reklama na Facebooku?

A kolik je potřeba si na ní připravit, aby to mělo smysl?

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

Již od 25 Kč denně.

Na Facebooku je možné inzerovat s útratou již 25 Kč za den.

Aby ale reklama dávala smysl a měla nějakou návratnost, nabízím Vám naše zkušenosti s tím, kolik je minimálně mít připraveno na rozpočty reklamních kampaní.

Ještě něž se začtete dále, doporučuji shlédnout toto krátké video, které Vám poradí 5 tipů jak na vaši Facebook reklamu:

Zkuste těchto 5 triků na zlepšení vaší reklamy na Facebooku
Zkuste těchto 5 triků na zlepšení vaší reklamy na Facebooku

Budu předpokládat, že Vaším cílem je z Facebooku získat nějaké objednávky nebo poptávky.

Stanovte hodnotu konverze

Nejprve si odpovězte, jakou hodnotu (nebo marži) pro Vás má jedna získaná poptávka.

Pokud je cílem kampaně přihlášení zákazníka k odběru newsletteru, může to být 50 Kč.

Pokud je cílem kampaně prodat nákup na e-shopu, může to být 500 Kč.

Pokud nabízíte konzultační služby, může pro Vás poptávka mít hodnotu 5 000 Kč.

Hodnota konverze
Hodnota konverze

Dodržujte princip 2X KPI

Pokud chcete, aby Vaše konverzní kampaně byly co nejefektivnější, měla by být denní útrata reklamní sady alespoň na úrovni dvojnásobku hodnoty sledované metriky (říkáme ji občas KPI = Key Performance Indicator).

Pokud je tedy cílem kampaně získat registrované do newsletteru, kampaň by měla mít minimální denní útratu 2x 50 Kč.

Nejlepších výsledků ovšem dosahují reklamní sady s útratou cca 10x KPI. Takže ideální sada by měla mít rozpočet 10 x 50 Kč = 500 Kč denně.

Pokud používáte CBO, musíte vynásobit denní budget kampaně ještě počtem reklamních sad, které v kampani máte.

Key Performance Indicator
Key Performance Indicator

Počítejte s náklady na učení

Než se první kampaně chytí s dobrou návratností, je potřeba experimentovat s textacemi, obrázky a publiky.

Z mé zkušenost trvá průměrně marketérovi, že musí vyzkoušet alespoň 30 reklamních sad, než objeví jeden „diamant“. Tyto reklamní sady většinou nechává běžet 2-4 dny, během kterých sleduje jejich výsledky, než může vyhodnotit, zda reklamní sada funguje či nikoliv.

Proto při nižší útratě 2x KPI denně vychází, že musíme investovat do rozpočtu alespoň 20 x 2 x 100 Kč x 2 dny = 8 000 Kč, než budeme schopní odhalit první ziskovou kampaň.

Náklady na učení
Náklady na učení

Náklady na agenturu

Člověk, který se Vám o reklamy bude starat také něco stojí. Pokud má být dobrý (a špatný těžko nastaví profitabilní kampaně), počítejte, že od Vás za jeho práci bude agentura chtít až 1000 Kč za hodinu.

Kampaním by se pak měl měsíčně věnovat alespoň 10 hodin = 10 000 Kč měsíčně.

Náklady na agenturu
Náklady na agenturu

Spravujte si kampaně sami

Pokud je pro Vás náklad na agenturu příliš vysoký, můžete se zkusit naučit spravovat kampaně sami. V tomto případě bych Vám ale doporučil objednat si profesionální kurz internetového marketingu, na kterém Vám odborníci vysvětlí, jak na to.

Pokud byste se totiž učili metodou pokus omyl, než byste dosáhli výsledku, nejspíše byste propálili mnohonásobně více peněz.

Vyzkoušejte INIZIO Akademii. Online kurz digitálního marketingu s důrazem na Facebook reklamu, kde se naučíte jak spouštět a optimalizovat kampaně, které Vám budou skutečně vydělávat peníze. Více na INIZIO AKADEMIE

Chcete pomoci s úspěšnými kampaněmi?

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.