🔥 Nabídka vyprší 🔥
TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím?

Jak u stabilně rozjetého e-shopu navýšit roční tržby o 197 %, aniž musíte “překopat” celý prodejní systém?

Autor: Matěj Haisler, marketingový specialista

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

Běžně ze všech stran slýcháme, že pro skutečnou hodnotu, úspěch, zisk, štěstí (dosaďte si své), musíme jít daleko za hranu své komfortní zóny a dělat “něco” jinak, než všichni ostatní. Jedině tak přece můžete porazit svou konkurenci, že? Úplně ji rozdrtit. Možná předělat celý byznys model a začít znovu a lépe. Třeba začít inzerovat na nově vznikajících platformách a najít si tam ty vysněné zákazníky, kteří Vám budou doslova nutit své peníze, jen aby si mohli koupit právě od Vás. A pro obrovský úspěch je bezesporu nutné opustit komfortní zónu a to na dlouho. Ale je nutné i to ostatní?

Většina našich klientů jsou malí a střední podnikatelé, myslíte, že pro začátek je fajn navýšení ročních tržeb na trojnásobek? Byli byste spokojení? Fajn! Dnes se podíváme na to, jak můžete i Vy:

 

Nejdříve pár slov o klientovi a jeho oboru

Pan Jindra nás oslovil v únoru tohoto roku se svým projektem nejlepsipodlahy.eu, s cílem navýšit tržby a čistý zisk jeho e-shopu. Chtěl, aby zejména jeho vinylové podlahy SACASA dělaly radost a nabídly pohodlí a teplo domova většímu množství zákazníků. A taková přání rádi plníme! 🙂

 

Připravit, pozor, START!

Začátek každé spolupráce je ohromně důležitý. A s jakou jinou nabídkou jsme mohli začít, než s prověřenými bestsellery? A pozor, jednalo se o kategorii vinylových podlah SACASA, kterou si přál sám klient více propagovat. Skvěle! Ze začátku totiž opravdu nepotřebujeme znovu vynalézat kolo a snažit se zakrýt díru na trhu… Prostě vezměme to, co funguje, to oč je na trhu už nyní zájem a podpořme to v placených kampaních, ať se probojujeme do srdíček nových zákazníků.

Nejdříve jsme s kampaněmi vystartovali na Facebook a vyhledávače. A začalo testování obrázků, textů, cílení různých publik. Hledání ideálního zákazníka s ideálním zněním inzerátu tak, abychom postupně snižovali cenu za nově získané zákazníky.

 

Google + Seznam

Potřebujeme skvělé produkty e-shopu ukázat lidem, kteří je už hledají. Pojďme je podpořit do nejrozšířenějších vyhledávačů – Google a Seznam. Jednak jsme se zaměřili na akviziční vyhledávací kampaně, zde je ukázka jednoho úspěšného inzerátu:

A výsledky?

 

Super-zisková kampaň! Klíčové je, aby si na sebe kampaně vydělaly. Tedy přinesly takové tržby, aby i po započítání klientovi marže, ale i nákladu na naši marketingovou správu kampaní, byl klient v zisku. O to jde přece každé firmě, že? Proč by jinak dělaly reklamy 🙂 Super-ziskové kampaně se ale téměř nikdy nepodaří hned napoprvé. Je třeba testovat, testovat a testovat. Čím více variant vyzkoušíme, tím je úspěch blíže.

 

Dalším krokem bylo spuštění tzv. “brandové” kampaně ve vyhledávači. Brandová kampaň ve smyslu cílení reklamy na klíčové slovo názvu firmy, respektive domény, tedy v našem příkladě “nejlepsipodlahy”. Tyto kampaně zpravidla nabízí velmi nízké ceny za proklik, zlepšují skóre Vašeho účtu a pokud je Vaše firma alespoň trošku známá, tak funguje i skvěle ziskově. Může vypadat např. takto:

A nesmíme zapomenout na kampaň v Google Nákupech tzv. PLA. Nutno říct, že ze začátku nám tato kampaň ale vůbec nefungovala. Utrácela více peněz, než získala v tržbách. Vyhradili jsme si pár dní na testování a když byly výsledky stále mizerné, bylo na čase kampaň zastavit a přijít s novým a lepším způsobem.

 

Poté přišel na řadu tehdy poměrně nový typ kampaně na Googlu – Kampaň pro Maximální výkon. Zkušení markeťáci jistě vědí, dovolte mi to přiblížit i dalším marketingovým nadšencům. Tato kampaň Váš e-shop zpropaguje prakticky napříč celým Googlem – od vyhledávače, přes Youtube a Obsahovou síť, až k právě zmíněným produktům v Google Nákupech. Stačí dát Googlu potřebné podklady – texty, obrázky, případně videa a můžete nechat algoritmus Googlu testovat jejich různé kombinace reklam pro “maximální výkon”. Případně si produkty rozdělit dle kategorií a dále propagovat jen ty nejziskovější.

 

Strategie byla taková, že chceme získat co nejvíce dat, co nejdříve. Proto jsme před spuštěním kampaní na Seznamu, začali právě s Googlem. Najdete zde mnohem větší množství zájemců o produkty a služby, které nabízíte. Čili po několika týdnech testování, kdy jsme měli už jasnější představu, co tomuto e-shopu přináší zisk, jsme vzali nejlepší kampaně z Googlu a spustili je i na Seznamu. A světe div se, kampaně fungovaly i tam! 🙂 Ve skutečnosti s mnohem lepším PNO. Tedy s menším podílem nákladů na obratu, byly okamžitě více ziskové. Nicméně úskalí kampaní na Skliku tkví v menším objemu hledanosti, čili kampaně nemůžeme tak dobře škálovat. A je dobře, že zmiňujeme škálování, protože to se skvěle provádí kde? Správně, na Facebooku!

 

Facebook (Meta)

Nové zákazníky nacházíme i na Facebooku a Instagramu. Nicméně vzhledem k tomu, že zde používáme tzv. “vyrušovací” reklamu, museli jsme použít jiné sdělení v reklamách – směrem ke studené návštěvnosti. Tedy lidem, kteří tuto firmu vůbec neznají. Za chvíli uvidíte, že otázka správně zvolené podlahy pro nový domov nyní budí ze spaní i uživatele sociálních sítí. A od toho jsme tu my:


Nejdříve jsme v reklamách testovali různé obrázky podlah, ať už produktových obrázků, nebo místností s nově položenými podlahy. Fungovaly celkem obstojně. Ale úplně
nejlépe se osvědčila videa s názornou ukázkou, jak snadná může být pokládka nové podlahy. Rychle a snadno – krok za krokem.

 

Obzvláště skvěle toto video funguje u remarketingové kampaně, kde cílíme na návštěvníky e-shopu za posledních 30 dní, kteří zatím nenakoupili. A chceme jim ukázat, že výběr nové podlahy rozhodně není překážkou a její položení dokonce zvládnou i jejich děti – jednoduše na klik 🙂


1. krok ziskové reklamy na Facebooku je tedy objevení nejlepší kombinace obrázku, titulku a textu. Jakmile se dostanete do potřebného zisku, můžete jednoduše začít přidávat do kampaní rozpočet, případně kampaně duplikovat, abyste oslovili ještě větší publikum a násobit tak i svůj zisk. Nechat své podnikání vyrůst.

 

Vyhodnocení

Skvěle se nám zde osvědčil tzv. Marketingový trojlístek – Facebook, Google a S-klik. A klientovi jsme pomohli k trojnásobně vyšším tržbám! Dokonce už v dubnu jsme překonali vánoční tržby z minulého roku. V červnu poté přišel další historický milník a dosud nejvyšší obrat tohoto e-shopu!

V posledních měsících se zaměřujeme na akvizici většího množství potenciálních zákazníků přes vzorky podlah zdarma (pouze za poštovné) a navzdory negativním událostem ve světě se připravujeme na další růst e-shopu.

 

Co říká o naší spolupráci sám klient?


Chcete i Vy nechat vyrůst své podnikání?

Klikněte níže a zjistěte v našem kvízu, zda se kvalifikujete a jestli jsme schopni pomoci i Vašemu byznysu!

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.