INIZIO blog

Inizio na UXZ konferenci 2017

I letos Inizio vyslalo zástupce, tentokrát Simonu Sudovou, na konferenci UXZ 2017. Součástí konference bylo 8 přednášek a my vám poskytneme pár poznatků z této akce.

Program na UXZ 2017
Program na UXZ 2017

Jako první se nám na UXZ konferenci představil Ošklivý Sup. Hovořil na téma: INFORMAČNÍ ARCHITEKTURA, TAKY SE JÍ BOJÍTE?

,,Dokonalosti není dosaženo tehdy, když už není co přidat, ale tehdy, když už nemůžete nic odebrat“.

Informační architektura je propojení výzkumu a dalších podkladů v prvotní fázi s vytvářením prototypu a vše mezi tím. Součástí informační architektury je už samotný výběr těch správných informací. Framework SEE THINK DO CARE vám pomůže přemýšlet nad webem v širší souvislosti a dopomůže vytvořit podcíle.

CO MUSÍ IA ARCHITEKT UDĚLAT? Co vše je jeho práce?

  1. Vybrat správné informace.
  2. Priorizovat je.
  3. Uspořádat je: (co k sobě patří, jak je uživatel hledá).
  4. Vytvořit k nim navigaci: (navigovat uživatele, aby se orientoval i tam kde je něco zahrabané).
  5. Validovat je.

Další přednáška, která stojí za zmínku, byla od Marka Kulkovského. Marek Kulkovský hovořil na známé téma: DESIGN SPRINT PRO JEDNOTLIVCE A MENŠÍ PROJEKTY

Nahlédli jsme za oponu virtuální reality, ze které jsou klienti nadšení. Design sprint se hodí pro velké klienty, pomůže Vám vyřešit důležité otázky. Vy otestujete parametry a myšlenky a klientovi tím ušetříte spousty peněz. Pokud by jste se chtěli o Designu Sprintu dozvědět více, vyčkejte na vydání knihy od autora Jake Knappa.

EXISTUJE NĚCO JAKO UX UVNITŘ FIRMY MEZI NÍ A ZAMĚSTNANCI? Na toto téma hovořil Zdeněk Cendra.

“Firmu dělám tak, abych v ní chtěl sám pracovat“.

Čím je firma Zdeňka C. výjimečná? Pojďte si přečíst jejich benefity.

  • Volná pracovní doba
  • Žádné píchačky
  • Žádné procesy
  • Samostatné rozhodování
  • Jen A lidi
  • 100 dní dovolené / rok
  • Sdílení všech interních informací….čísla, důvody, marže, náklady, kontexty, minulost, budoucnost.
  • Obědy a večeře zdarma, proč? Váš zaměstnanec tím ušetří aspoň 1,5 hodiny denně.
  • Preferují kanceláře nad open space
  • Koloběžky

a spousty dalších benefitů.

Co naopak ve firmě nefungovalo?

  • Sdílené stoly, dynamická místa
  • Noční
  • Uklízečka, která chodila zaměstnancům k nim domů uklízet. Tento benefit dlouho netrval, pro zaměstnance to byl příliš velký zásah do soukromí.
  • Firemní kadeřník

Zdeněk C. doporučuje: dávejte si meetingy před 9:00 hod ráno nebo po 16:00 hodině. Člověk je produktivnější. Změna je základní stavební kámen firmy: komunikace, recurring princing, kooperace lidí, transparentnost k dodavatelům.

Další zajímavá přednáška pocházela od Kristi Marcinové.

PATTERN LIBRARY A PROČ VÁM BUDE UŽITEČNÁ

Jak to dělají ostatní? Udělejte si průzkum, na koho je cílená dokumentace.

  1. Inspirace: Atlasian design product, cooper, safesforce (guidlines).
  2. Definujte si cílovku a job stoires.
  3. Naplánujte si oblasti obsahu. Co by mělo být zahrnuté v pattern library. Principy typografie atd…Je dobré spolupracovat s týmem a kolegy ve firmě.
  4. Inventárom UI intimně poznáte svůj produkt.
  5. Konzistece nadevše.
  6. Důkladně připravte podklady a zkuste popřemýšlet, jak se budou používat.

Patter library je ideálním nástrojem pro onboarding nových designérů. Je to super v tom smyslu, že nováček uvidí, jaké principy firma používá. Poučení: jednoduší řešení je vždy lepší řešení.

Pattern library a proč vám bude užitečná
Pattern library a proč vám bude užitečná

Toto byl výtažek z pár přednášek a pokud vás to alespoň trochu zaujalo, doporučujeme, aby jste se i vy jeli podívat na další konferenci UXZ.

UX 2017
UX 2017

 

Související příspěvky:

Autor: 
Grafická designérka, která se řídí heslem "V jednoduchosti je krása".