INIZIO blog

Inizio na Marketing Festivalu 2017

Ve dnech 9. a 10. listopadu proběhla pro všechny markeťáky z České republiky a okolí nejzásadnější událost roku – Marketing festival. Ani my jsme na této akci nemohli chybět, a proto jsme na něj vyslali hned 8 zástupců. Soňu bohužel skolila angína, takže zůstala doma.

Letošní ročník připravil řadu novinek. Poprvé se uskutečnil v našem hlavním městě Praze. Oproti předešlému roku festival zeštíhlil a probíhal jenom 2 dny, když nebudeme počítat úvodní párty. Co festivalu rozhodně neubylo, je kvalita obsahu, řečníků a počet účastníků. Těch bylo okolo 1800, z čehož bylo 400 ze zahraničí.

Na Marketing Festivalu se představil Rand Fishkin, který byl už několikrát pozván, ale dorazil až teď a podělil se s námi a jeho SEO tipy a triky. Kim Goodwin mluvila o tom, jak udělat správný výzkum a jak ho aplikovat v dnešní digitální době. Joe Wade představil několik reklam, které zpracovávali u nich v agentuře. Hlavní hvězda Avinash Kaushik ukázal, jak může vypadat budoucnost díky Artificial Intelligence a Machine Learning.

Bob Hoffman dal facku všem delegátům, když jim ukázal data, a to, jak se řada expertů plete ve svých předpovědích. Shailin Dhar s kolegou prezentovali o Ad-Fraud, tedy jak roboti zkreslují výsledky, znehodnocují práci markeťáků a zvyšují náklady. Bradley Vines ukázal, jak v Nielsen analyzovali nejúspěšnější* reklamu z posledního Super Bowlu – PuppyMonkeyBaby. Filip Podstavec se svojí velice technickou přednáškou povídal o log files, že ani paní překladatelka občas nezvládala překládat. A nakonec vystoupil Oli Gardner a představil, to jak v Unbounce testovali nový trend Conversational Form. To byl ve zkratce Marketing Festival 2017.

Jak si ho užili naši zástupci na tomto festivalu?

Lukáš:

Letošní ročník měl za mě rozhodně nejnadupanější obsah. Odnáším si kritický pohled na náš obor a spoustu inspirace téměř od všech řečníků. Těším se na další ročník a jsem zvědavý, kam se dá obsahově konference ještě posunout.

Jaruška:

Návody a ukázkami byl našlapaný Workshop Lékařů bez hranic (Jan Böhm & Jakub Hein) o krizové komunikaci na sociálních sítích. Lékaři bez Hranic jsou v krizové komunikaci téměř konstantně, takže měli o čem mluvit. Komunikaci s hatery se nesnaží přesunout mimo veřejné kanály, ale naopak každý hejt považují za novou příležitost k šíření jejich myšlenky a brandu.

Neodpovídají na pichlavé dotazy konkrétnímu haterovi, ale těm tisícům tichých očí, kteří komunikaci sledují a čekají, jak organizace zareaguje. Jiná skupina, na kterou se hůře reaguje jsou podle jejich slov děsně hloupí lidé, kteří neumí se sociálními sítěmi zacházet. Samotný přednáškový den byl opět plný pozitivní atmosféry, která by se dala krájet. Letos byl lineup opravdu nabitý. Mezi přednášejícími nebylo hluché místo a každý měl hodně, co říci. Tam stačilo inspiraci jen dýchat. Večerní programy jsem bohužel kvůli rýmičce, na kterou umírám už druhý týden, musela vypustit. A to jsem se na Ventolina tak těšila.

Ondra:

Líbil se mi obsah přenášek a výběr řečníků. Hlavně bych vypíchl Boba a jeho kritický pohled na online marketing. Jakou druhou věc, bych zmínil reklamu PuppyMonkeyBaby, kterou si teď musím pouště pořád dokola. Bohužel, co mě zklamalo, bylo jídlo a kapely na závěrečné párty.

Hanka:

Marketing Festival si drží stále určitou úroveň, ale v porovnání s předchozími ročníky byl letošní rok slabší po stránce cateringu a propagace firem v předsálí. Přednášky byly naopak vydatnější, některé pro mě až moc technické. Celkově bych řekla, že Kongresové centrum v Praze ubralo akci na festivalovém nádechu.

Karel:

Můj druhý MKF jsem si hodně užil, i přesto, že kvalita přednášek kolísala (od skvělého Boba až po průměrného Dhara – hodnoceno čistě subjektivně). Oproti loňskému ročníku jsem postrádal festivalový nádech, což byla jistá daň za výběr lokality. Většině z nás se loni v Ostravě líbilo o to víc, že jsme ji neznali a večer nebyl jiný program, než jít někam na párty a objevovat krásy industriálního města. 🙂

Robert:

Z mého pohledu se Marketing Festival povedl a byl velice inspirativní. Líbilo se mi, že i Avinash, které osobně řadím na úroveň božského Káji v online marketingu si svoji prezentaci připravil tak, že měl konkrétní ukázky z českých webů. Dále se mi líbila analýza od Nielsen a využití neuromarketingu. Už se těším na další ročník.

A co naše Soňa?

Marketing Festival jsem si užila moc. Seznamování s ostatními kolegy, nové zážitky a znalosti jsem vyměnila za antibiotika a místo super pařby s DJ Ventolinem jsem se pařila pod peřinou s teploměrem.

————

*Nejúspěšnější z pohledu počtu tweetů v době konání SuperBowlu

Související příspěvky: