INIZIO blog

Google Penguin 4 – od teď v reálném čase

Není žádným tajemstvím, že Google již delší dobu připravoval obohacení svého vyhledávacího algoritmu v podobě nasazení Penguina v reálném čase. V pátek 23. září na Webmaster Blogu vypustil Gary Illyes do světa informaci, že toto obohacení je již v provozu.

Co je to (Google) Penguin?

Penguin je jedním z více než 200 signálů, dle kterých Google hodnotí jednotlivé weby. Má na starosti kontrolu odkazového portfolia s primárním zaměřením na podvodné praktiky (např. budování spamového portfolia zpětných odkazů kvůli vyšším pozicím).

Proč Penguin v reálném čase?

Doposud probíhal přepočet signálu jednorázově, v rámci aktualizací Penguina. Což znamenalo jisté omezení, protože aktualizace nebyly pravidelné, a ta poslední aktualizace se udála před téměř 2 lety. Stávalo se, že polepšený „hříšník“ v podobě webmastera, který si vzal rady Google k srdci a zbavil se spamových odkazů, musel čekat na přepočet signálů i několik měsíců (a nemusel se toho dočkat vůbec).

Nově se tedy vše bude odehrávat mnohem rychleji, v reálném čase – ať to budou změny k lepšímu, nebo k horšímu.

Google bude hodnotit jednotlivé stránky, nikoliv web jako celek. Dle informací z TheSEMPost bude hodnocení přepočítáváno vždy, když dojde k jejich opětovnému crawlování.

Co jsou to podvodné praktiky budování zpětných odkazů?

Google na tuto otázku odpovídá ve své nápovědě. Jedná se třeba o:

  • nepřirozené odkazy z patiček webů;
  • automatizované linkové farmy ze stovek katalogů;
  • komentářový spam, typicky na WordPress webech či fórech.

Pokud se chcete dozvědět víc, přečtěte si pokyny přímo v nápovědě Google.

A co dál?

Teď je pravý čas zkontrolovat zpětné odkazy vedoucí na váš web, provést jejich audit a zamyslet se nad vaší strategií budování odkazového portfolia. Pokud pořádně nevíte, kde začít, můžete poptat naše služby, a svěřit SEO profesionálům.

A nezapomeňte na to, že mimo Penguin existuje ještě 200 dalších signálů.

Související příspěvky:

Autor: 
Vedoucí oddělení online marketingu a webový analytik.