INIZIO blog

Čtvrtek v Mergadu

Je čtvrtek 6. října 6:00 a my vyrážíme z Budějc do Brna na školení Michala Janíka do Mergada. V pokynech máme jasně popsanou lokalitu parkoviště, udivuje nás, že je zdarma. Po příjezdu chápeme proč 😀

Takže parkujeme Brno style (asi po 30 minutách bloudění) pod nějakým kaštanem ve vnitrobloku a letíme do Nekavárny na přednášku. 9:55 UF a začínáme 🙂

Ahoj, ahoj, ahoj

Začíná klasické kolečko představování účastníků – jméno, agentura a město. Je nás tu asi 18 a jestli jsem dobře počítal, tak okolo 50% tvoří kolegové z  eBrány. Pár inhousáků, freelancerů a 2 klucí z INIZIa. Michal rozjíždí úvod o Mergadu jako takovém, dostáváme desky, vytisknutou prezentaci a informace o společném obědě. Velké plus – vytisknutá prezentace donutila všechny přítomné zaklapnout počítače, příjemná změna sledovat markeťáky offline 😀

Let’s start

Michal začíná situací na trhu, nejprve dostáváme informace o hlavních hráčích v ČR i na Slovensku. Postupně se propracováváme historií vývoje, tržních podílů a dynamiky vývoje v uplynulých letech. Další slidy již obsahují informace o roli zbožových vyhledávačů jako nástroje online marketingu. Také procházíme základní charakteristiky Mergada. Mimo prezentaci mluví Michal i o situaci na trhu zbožáků, roli Heureky, jejích obchodních modelech, strategiích a dalších zákulisních informacích.

Feedy, Zboží.cz + Oběd

Nyní se přesouváme přímo k feedům. Na názorných ukázkách hledáme chyby a analyzujeme strukturu. V diskuzi je otevřena otázka využívání EANů a role vendorů. Mimo jiné se shodujeme, že budování brandu na zbožácích není optimální marketingovou strategií. U Zboží.cz procházíme výhody slev, kolekcí a segmentu s módou, která doznala na Zboží.cz velkých změn. A je čas na oběd 🙂 Účastníci jsou pozvaní, takže se rozšoupneme a rychle zpátky „do lavic“.

Heureka

O Heurece se toho v poslední době napsalo a namluvilo hodně. Alza vs Heureka, Heureka vs Alza atd. Michal mluví o srovnávačích bez zbytečné omáčky, subjektivně a kriticky. To mi naprosto vyhovuje a jen se bavím, jak má srovnávače přečtené 😀 Heureku projíždíme od A do Z, koukáme na specifikace, aukční model, pozice, prodej prostoru, certifikaci ověřeno zákazníky, kategorie a klasika párování. Na chvilku se zastavujeme v diskuzi nad Heureka košíkem a jeho rolí s příchodem EET.

Google nákupy a diskuze

V rychlosti projíždíme i menší hráče a slovenský trh. Procházíme možnosti Mergada – data, seskupování do karet, benefity, možnost zvýšit pozice a částečný reporting. Zkoušíme funkce Heureka Watchdogu a Pricing monitoru. Na závěr otvírá Michal téma „workflow agentury“. Vypráví o zkušenostech s minulými i současnými klienty. Dostáváme rady, jak s klienty pracovat na denní bázi.  Společná diskuze patří biddovacím strategiím, doporučeními a kolem 5 hodiny už je patrná únava všech účastníků.

Školení je u konce. Za měsíc bude testík a výhledově pokračování školení pro pokročilé uživatele. My se loučíme, běžíme k autu (uff žádná bota :)) a čeká nás 2,5 hodinová cesta zpátky do města, kde by chtěl žít každý!

Související příspěvky:

Marketér a PPC specialista z Českých Budějovic