Co jsme si odnesli za poznání z Brand Restartu 2019?

Vždy, když v poslední době jedu na konferenci týkající se marketingu, stojí to za to! Ať už to byly Digidějovice nebo Restarty, které se v poslední době konají pravidelně. Na Brand Restart jsem se hodně těšila, protože je to téma, které v poslední době s několika klienty řeším. Konkrétně se jedná zejména o měření vlivu brandu na konverzní cíle. O čem vlastně ten Brand Restart byl a co jsme si z něj s kolegou odvezli? Pojďme se na ty nejzajímavější příspěvky podívat zevrubněji!

Jak se dělá brand

Hned na počátku je nutno říci, že samotná konference se konala v krásných prostorech Divadla pod Palmovkou, měla perfektní organizaci i catering. Nechyběly ani bonbónky, tématické samolepky, soutěže o vstupenky na další Restarty, a celkově to byla fakt zábava. Celým dnem provázel Michael Koch z agentury Taste, kterému skill „moderování“ na LinkedInu velice ráda potvrdím.

Je brand marketing žumpa na peníze nebo must have?

Znáte Vivantis? Jestli byl něco fakt odvážný tah, tak založit značku obsahující původně pět samostatných e-shopů. Svou logiku to mělo, jak nám Hanka Hutlová a Roman Zámečník vysvětlili.

Pět e-shopů, související zboží, návštěvnost prakticky jen z PPC a nemožnost remarketovat publikum napříč sortimentem. Vymyšlení a zpropagování značky “Vivantis”, která všechny původní e-shopy zastřešila, sice jen za první měsíce stálo několik stovek tisíc korun, ale v tomto případě se investice opravdu vyplatila.

Nejen, že dnes heslo „být sám sebou“ zná skoro celá republika, ale do košíků kromě parfému nebo hodinek putuje v jedné objednávce třeba i náramek nebo kabelka. Z krátkodobého hlediska a vyhodnocování kampaní a návštěvnosti možná brand není nic moc, ale z toho dlouhodobého jsou to ušetřené peníze za PPC, lépe segmentované publikum a objednávky navíc ze souvisejícího zboží. O věrnosti zákazníků kvůli líbivému heslu a romantické značce s příběhem ani nemluvě.

Jak nám na Instagramu brand vydělává peníze

O influencerech toho bylo po aféře s About You řečeno a napsáno opravdu hodně, proto mne opravdu mile překvapily „praktiky“ e-shopu Queens, které nám prozradil Daniel Klíma. Streetwear je fakt skvělá komunita mladých lidí. Rádi se fotí, jsou rádi cool. Sami posílají fotografie s produkty a žádají o jejich sdílení nejen na Instagramu. Influencery v Queens označují za kamarády. Mají je rádi a vzájemně se podporují i bez nutnosti smluv. Slovo má v komunitě váhu. Vyhledávají „kamarády“ jako je rapper Indigo, kteří mají potenciál a pomáhají jim dostat se na vrchol. Jdou na vrchol s nimi.

SEO kontra BRAND

Jestli se něco v posledních několika letech opravdu radikálně změnilo, tak SEO. Už dávno neplatí, že musíte klíčové slovo napsat na stránku nejméně dvacetkrát, abyste se dostali na dobré pozice. Naopak! Správný copywriter dnes píše texty pro lidi. Dokonce i roboti dnes „čtou“ webové stránky a e-shopy jako běžní čtenáři.

Když píšete texty, ve kterých …

  • mluvíte přesně ke své cílové skupině
  • jasně vyjadřujete, kdo jste a co děláte
  • vyjadřujete svůj přínos pro zákazníka

zamilují si vás čtenáři (zákazníci) i boti vyhledávačů, a vzroste nejen váš brand, ale také pozice v SERPu. Se zajímavým obsahem si navíc ušetříte práci s linkbuildingem – uživatelé se o šíření jednotlivých URL adres zaslouží sami. A pokud jim (sobě také!) k tomu budete chtít trochu dopomoct, řekněte si o reference. Zákazníci se tak naučí dávat vám reference sami.

Ještě pořád si tedy myslíte, že brand se SEO nesouvisí?

Dozvuky Brand Restartu

Chcete dělat brand opravdu pořádně? Pak musíte naprosto a do hloubky znát nejen důvody PROČ podnikáte, ale také JAK chcete svých cílů dosáhnout. Co se od toho odvíjí? Přeci hloubková znalost vlastní firmy, produktů, služeb a vašich zákazníků. Jejich touhy, problémy, jazyk i to, jak a kde je najít. Můžete mít skvělý produkt, ale když ho nenabídnete správným způsobem a těm správným lidem, lovebrand se z vás nestane. Zapomněla jsem na něco? Vlastně ano, na grafiku a vizuál:

„Vizuální identita tu není od toho, jestli se nám líbí nebo ne, ale jestli splňuje požadavky značky.“ Petr Rubáček

Akce byla opravdu podařená, a už teď se těším na další podobné. Co mi však v poslední době na podobných akcích chybí? Networking! Ano, prosté seznamování se, debatování nad právě vyslechnutými názory, zkušenostmi a případovkami, navazování „spojenectví„. Marketing je konkurenční obor a chápu, že se proto mnozí raději baví jen v uzavřených hloučcích. Ale na takových akcích mohou vznikat zárodky partnerství na následující roky. Ať si kdo chce říká, co chce, všichni nemůžeme umět všechno. Každý má svou oblíbenou problematiku, která mu jde nejlépe, a ve které je machr.

Nemluvím jen o výměně zpětných odkazů, ale až budeme mít klienta, který bude potřebovat specifickou práci, kterou v Iniziu dělat neumíme, na koho myslíte, že se obrátíme? Přece na toho, o kom víme, že je dobrý. A nejlépe na někoho, s kým už jsme se potkali a víme, že si s ním rozumíme i lidsky. Prosím, příště raději přestaňte tweetovat a zvedněte hlavu, třeba zrovna někdo čeká na příležitost se s vámi seznámit.

Chcete pomoci s vytvořením úspěšného brand marketingu? 

Související příspěvky:

Podívejte se, jak je možné díky Facebooku vydělávat miliony Kč.

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.