INIZIO blog

Automatická pravidla na Facebooku

Minulý rok v srpnu se Facebook konečně pochlapil a představil automatická pravidla. Všiml jsem si, že se od nového roku začala zobrazovat u spousty reklamních účtů, a tak si o nich pojďme něco povědět.

Pokud znáte prostředí Adwords a Sklik, potom to pro vás nebude žádná převratná novinka – funkcionalita je víceméně stejná. Automatická pravidla na Facebooku jsou nicméně nová a nevyždímete z nich tolik (alespoň prozatím). No darovaném koni za zuby nehleď.

Hodně se mi líbí přehled nastavených pravidel, který je vidět u každého reklamního účtu. Dostanete se tam přes Business Managera v záložce „Create and Manage“.

automaticka-pravidla-facebook

V přehledu jsou vidět pravidla a jejich statusy v případě, že byla aktivována. Vedle každého pravidla je akční tlačítko s možností editace, smazání nebo zobrazení náhledu.

nahled-automaticke-pravidlo-facebook

Nové pravidlo se vytváří přes tlačítko v pravém horním rohu, kde je zároveň možnost poslat Facebooku zpětnou vazbu.

vytvorit-pravidla-facebook

Jakmile dáte vytvořit pravidlo, objeví se okno s nastavením různých podmínek a parametrů. Nejprve musíte nastavit, na co se bude pravidlo aplikovat – kampaň, sestava nebo reklama. V dalším kroku vyberte „akci,“ resp. co se má stát, pokud budou splněny podmínky. Facebook nabízí několik možností:

  • Vypnout kampaň/sestavu/reklamu
  • Poslat upozornění
  • Upravit rozpočet (dlouhodobý i denní)
  • Upravit ruční CPC nabídku

Upozornění mohou chodit e-mailem nebo je uvidíte v přehledu pravidel v záložce „aktivita“. Rozpočty a CPC můžete upravovat v % i Kč (lze nastavit i minimální hranici).

vytvareni-pravidla-facebook

Jakmile máte vyřešené akce, můžete nastavit pravidla. Zde jsem nastavil pravidlo, kdy dojde ke snížení denního rozpočtu, pokud CPC bude vyšší než 8 Kč a zároveň CTR nižší než 2.5 %. Dlouhodobě se CTR u klienta pohybuje okolo 2.5 %, proto jsem si zvolil tuto hodnotu jako hraniční.

Pravidla se budou aplikovat za určité časové období, které nastavíte v podmínkách. Zároveň si nastavte i atribuční okno, já dávám většinou 7 dní u zobrazení i kliknutí.

Nakonec si nastavte četnost, e-mailové upozornění a pravidlo si pojmenujte, ať se v nich vyznáte. Výsledek může vypadat takhle:

automaticka-pravidla-facebook-nastaveniU některých podmínek vám Facebook automaticky přidá ještě jednu. Je to patrné z obrázku, kde se objevila podmínka „dlouhodobý počet zobrazení > 8 000“.

Tipy na pár pravidel, které ušetří čas:

  • Zvýšit rozpočet pokud CPC < XY a CTR > XY
  • Snížit rozpočet pokud CPC > XY a CTR < XY
  • Pošli oznámení, pokud je frekvence vyšší než XY
  • Vypnout sestavu pokud Počet zobrazení < XY
  • Zvýšit CPC pokud CTR < XY
  • Snížit CPC pokud CTR > XY

*XY – vámi stanovené hodnoty podle konkrétního projektu

 

Už jste vyzkoušeli automatická pravidla? Máte tip na nějaká, která šetří čas? Napište mi do komentářů 🙂

Zdroje:

https://www.facebook.com/business/help/247173332297374

https://www.facebook.com/business/help/247173332297374

http://blog.mutesix.com/facebook-automated-rules

Newsfeed.cz – Automatická pravidla

Související příspěvky:

Marketér a PPC specialista z Českých Budějovic