TRÉNINK ZDARMA: Jak z nuly na milion Kč za 3 měsíce díky sociálním sítím? Přejít na vysílání

A/B test: Jak je možné že stránka s konverzním poměrem 53 % prohrála testování?

Dnes krátce ze světa A/B testování přistávacích stránek.

V našem nástroji Konverzky.cz jsme si vytvořili experiment. Již nějakou dobu nám běžela přistávací stránka, na kterou jsme vedli studenou návštěvnost z Facebooku (pozn. šlo o akviziční kampaně bez remarketingu).
Stránka sbírala leady na potenciální zákazníky. A celkem se jí to dařilo. Dosahovala konverzního poměru 53 %, o čemž se většině markeťáků a podnikatelů jen sní.

Nás ale zajímalo, zda by tato čísla ještě nešla zlepšit.

Webinář zdarma: Jak na sociální sítě, aby to mělo skutečně návratnost?

Právě za chvíli začíná náš webinář zdarma, ve kterém vám ukážu, proč 97 % podnikatelů dělá na Facebooku chyby, kvůli kterým prodělávají peníze a jak se těmto chybám vy vyhnete. Tak honem, ať vám to dnes neuteče!

Výsledkem bylo následujících pár úprav:

    1. Změna textace nadpisu u výzvy k akci:
      Původní varianta:

      Testovaná varianta:

      V textu jsme chtěli jednak podpořit, aby nám lidé dali skutečnou a používanou e-mailovou adresu, a zároveň jim rovnou vysvětlit, proč ji potřebujeme (abychom jim na ni mohli zaslat slibovaný obsah).
    2. Změna CTA tlačítka
      Původní varianta:

      Testovaná varianta:

      Zde jsme vycházeli z americké studie, která ukazovala zlepšení konverzních poměrů o 33 % při změně textu CTA tlačítka ze „Sign up now“ na „Let’s begin“.
    3. Přidání člověka na fotku vedle CTA
      Původní varianta:

      Testovaná varianta:

      Obě dvě varianty vypadají dost amatérsky (a obě dost dobře fungují). Z výzkumu víme, že lidé lépe reagují na vizuální podněty, ve kterých jsou lidé než pouhá písmenka. Tak jsme vzali do ruky mobil a vyfotili novou fotku. Pracnost redesignu = 2 minuty.

Výsledná testovací varianta přistávací stránky vypadala takto:

Jaké byly výsledky?

Původní varianta s 53% konverzním poměrem skončila hluboko v poli poražených (byla druhá ze dvou ☺).
Testovací varianta vykázala zlepšení o 79 %! Ještě jednou to raději zopakuji, abyste věděli, že nejde o překlep. Stránka s konverzním poměrem 53 % vykázala zlepšení o 79 %. Nová varianta totiž vykazovala konverzní poměr 95 %.

Závěr

Vzory, které si z tohoto experimentu můžete odnést? Pracujte s textací výzvy k akci, udělejte ji zřejmou, nestrašte zbytečně slovem „přihlásit“, když stačí „začít“ a používejte vizuál, na kterém jsou skuteční lidé.
Pokud máte také zájem o přistávací stránku s nadprůměrným konverzním poměrem, nezapomeňte navštívit www.konverzky.cz

 

Chcete i vy poradit jak docílit nejvyššího konverzního poměru?

Čerstvé články do vaší schránky

Našich čtenářů si vážíme, proto s Vámi rádi sdílíme novinky v online marketingu.

Pokud je chcete dostávat na e-mail, přihlaste se k odběru:

Vaši adresu použijeme pouze za účelem posílání novinek z blogu.