Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

Případová studie Ložního Obchodu

STOJÍME SI ZA SVÝM VÝKONEM, A TAK SE NEBOJÍME ODKRÝT ČÍSLA

PŘEČÍST PŘÍPADOVOU STUDII

Jak jsme zvýšili obrat o 65 %

obrat 65%

V první půli roku 2016 se nám podařilo navýšit obrat ve srovnání s první půlkou roku 2015 o 65 %. S Ložním Obchodem spolupracujeme soustavně již od roku 2010.

obrat kalendář

Po velmi dobrých výsledcích v prosinci 2015 jsme si řekli, že se jich nechceme mimo hlavní sezónu vzdát. Koncem roku 2015 jsme vytvořili marketingovou strategii pro první půli roku 2016.

obrat úspěch

Strategie zahrnovala vstupní analýzu a plán s konkrétními termíny vyhodnocení jednotlivých prací. Ty se rozdělily mezi specialisty, jejichž výsledek koordinoval projektový manažer.

Ložní Obchod.cz

Ložní Obchod Zdeňky Podpěrové je firma s více než 20ti letou tradicí, která vyrábí a prodává originální ložní prádlo z velmi kvalitního materiálu. V sortimentu má mimo povlečení i povlaky na polštáře, deky, přehozy či prostěradla.

Podpěrová Zdenka logo

Jak jsme dosáhli zvýšení obratu

Jelikož bylo v plánu navýšení obratu o desítky procent, práce musela probíhat na téměř všech marketingových kanálech. Zadání bylo jasné - zvýšit obrat a počet objednávek, a to za stejného podílu nákladů na obratu (PNO).

SEO

Zde jsme začali s vypracováním analýzy klíčových slov. Díky naší dlouhodobé spolupráci jsme měli dostatek historických dat, které výsledky analýzy zasadily do konceptu našich potřeb. S paní Podpěrovou jsme probrali změnu kategorizace jejího sortimentu, vytvořili jsme nové stránky, a zaměřili se na optimalizaci off-page a on-page faktorů. Kromě toho jsme si dali záležet na linkbuildingu a opravách některých chyb kvůli technickému SEO. Jelikož jsme věděli, že máme největší mezery v optimalizaci pro Google, zaměřili jsme se právě na ni. A jak si vedly tržby v Google Analytics?

tržby o 68%

seo graf

PPC

Zde jsme si mysleli, že máme již pokrytou většinu klíčových slov. Díky analýze klíčových slov jsme ale zjistili, že jsou v kampaních ještě značné mezery. Rychle jsme se chopili klávesnice, a vedle tvorby nových kampaní na objevená klíčová slova jsme značnou část prosince 2015 a ledna 2016 věnovali optimalizaci stávajících kampaní. U nich jsme ladili inzeráty, optimalizovali rozšíření kampaní, přidávali další vylučující slova a rozčleňovali některé kampaně do nových.

POPTEJTE PPC SLUŽBY

google adwords

sklik

Google Adwords

V tomto reklamním systému se na zvýšení obratu nejvíce podílel dynamický remarketing a PLA kampaně. Nezahálely ani klasické vyhledávací kampaně a remarketing, kde jsme si dostatečně pohráli s chytřejší segmentací návštěvníků. Celkově se nám zde podařilo navýšit meziročně tržby o 163 % při zachování stejného PNO.

tržby o 163%

google graf

Seznam Sklik

Z důvodu menšího počtu typů kampaní a cílení oproti Google Adwords jsme se zde primárně zaměřili na zvýšení konverzního poměru kampaní. Kromě toho jsme stávající kampaně rozšířili o klíčová slova, podobně jako na Google Adwords. Na řadu přišla i tvorba produktových inzerátů a úprava remarketingových kampaní. Celkový počet návštěv by byla vyšší o 12 %, konverzní poměr jsme však navýšili o 74 %, což vyústilo v 76% zvýšení tržeb z Skliku.

konverzní poměr o 74%

sklik graf

Zbožové vyhledávače

Kvůli originalitě sortimentu tvoří návštěvnost z Heuréky a Zboží pouze malé procento celkové návštěvnosti. Na trhu se však objevily dva velmi zajímavé projekty, a to Favi.cz a Biano.cz - portály pro inspiraci krásného bydlení fungující na principu zbožových vyhledávačů. Proto jsme naši pozornost ubrali tímto směrem. U obou sítí jsme se zaměřili primárně na optimalizaci PNO. K tomu účelu má každá síť k disposici nástroje, které nám tuto činnost usnadnili. Aktuálně se pohybujeme pod 5 % PNO v obou sítích, což je nadprůměrně dobré.

pno < 5%

vyhledávače graf

Závěr

V e-shopu LožníObchod.cz jsme cítili potenciál, který nás nenechal chladnými, a který jsme se rozhodli proměnit v obchodní úspěch. Po prvotní hloubkové analýze a auditech jednotlivých obchodních kanálů jsme vytvořili online marketingovou strategii, jejíž plnění nás přivedlo k velmi dobrým výsledkům, se kterými byla spokojena jak klientka, tak i my.

Během práce na zvyšování obratu jsme narazili na několik oblastí, kterým se budeme více věnovat v druhé polovině roku 2016. Je to především e-mailová komunikace a CRO úpravy na e-shopu samotném, které nejspíš vyústí v nový design e-shopu, včetně responzivity.

obrat o 65%

závěr graf