INIZIO blog

Rozdíl ve Facebook reklamě – ČR versus UK

Zajímá vás kolik stojí reklama v ČR a kolik na západě? Dnes bych vám chtěl na konkrétním příkladu ukázat jaký je rozdíl mezi facebook reklamou v ČR a v Anglii.

Minule jsem říkal, že náš digitální trh je v plenkách a my toho můžeme využít v reklamách na sociálních sítích je extrémně levná. Dejme si do poměru kolik stojí ta samá reklama na vyspělejším a konkurenčnějším cizím trhu. Chci vám dnes povědět jakých čísel dosahujeme u stejných reklam u nás a jakých čísel dosahujeme v Anglii.

Pokud udělám v ČR reklamní kampaň, která vede na přistávací stránku určenou ke sběru kontaktních údajů na potencionální zákazníky, obrázek s textací bude mít proklikovost na odkaz 1,5%. Pokud uděláme tu samou reklamu ve VB, dostaneme se na proklikovost 0,5%.

To ukazuje, že příprava kreativy je v Anglii mnohem náročnější a trh po vás bude chtít mnohem více práce. Co se týče ceny za proklik, musíme mezi sebou porovnat reklamy, které mají zhruba stejné CTR.

Následně jsme optimalizovali reklamu, aby měla 1,5% CTR stejně jak v ČR tak v Anglii. Nicméně reklama, která měla stejné CTR na facebooku, stála nás za jedno prokliknutí 6 kč, a ta která měla stejné CTR v Anglii nás stála 70 kč.

Abychom se dostali k té nejdůležitější metrice což jsou konverze a cena za jednu z nich. Nakoupit přes podobnou reklamní kampaň v ČR jeden ‚lead‘ nás stál kolem 20 kč. Naopak v Anglii přes stejnou reklamní kampaň nás to stálo přes 450 kč.

To znamená pokud srovnáváte český a anglický trh musíte počítat se třemi body:

Závěr

Zaujaly vás typy, o které jsme se dnes s vámi podělili? Jestli ano, rozhodně zůstaňte naladěni s námi a jako vždycky děkujeme za pozornost.