INIZIO blog

Jakých 7 taktických důvodů má na svědomí, že jste ještě nevydělali milion Kč na internetu?

Kromě praktického videa, kde ukazuji taktiky KROK-ZA-KROKEM, si přečtěte i článek níže, kde rozebírám strategii, která se skrývá ze těmito peníze-dojícími? taktikami! V článku najdete i finanční výsledky příkladů.

Tak tedy… jakých 7 taktických důvodů má na svědomí, že jste ještě nevydělali milion Kč na internetu?
Taktika je fajn, že?

Všichni chceme slyšet, že existují nějaké tipy a triky, nějaká tajná tlačítka, která nám pomohou uspět.

Dnes máte štěstí, protože vám pár „kouzelných tlačítek“ ukážu, přestože si tyto taktiky stejně budete muset alespoň trochu odpracovat (nebo si je můžete nechat odpracovat od našich specialistů).

#1 Nepoužíváte placenou reklamu (nejsnazší způsob, jak vydělat milion – třeba na nový sporťák – za pár měsíců)

Reklama na českém a slovenském internetu je ?bombasticky levná.

Jasně, jasně,… před 10 lety byla 10x levnější. Ale do minulosti jít nemůžeme. Můžeme jít ale do budoucnosti (prostě tam prostárnete) a v té zjistíte, že bude více než 10x dražší. A uvidíte, nebude to trvat dlouho. Stačí se podívat do zahraničí – USA. Za proklik tam zaplatíte i přes 200 dolarů!

V ČR a SR můžete stále koupit v nějakých oborech návštěvníka za 1 Kč (pokud cílíte na bohatší lidi, tak i řádově více), který má pro firmu ve finále hodnotu 50 Kč ročně. To je roční zhodnocení 5000 %. To nepřinese ani gamble s kryptoměnami, kde je obrovské riziko, že přijdete o vše, když Elon Musk napíše špatný tweet.

Podívejte se třeba na reklamu níže.

Zdaleka to není nejúspěšnější, kterou jsme udělali. Ale vydělala přes 1 milion Kč.

Jak?

Jeden uživatel, který klikne na reklamu nás stojí zhruba 10 Kč. Tento uživatel u nás v průběhu 12 měsíců průměrně utratí 230 Kč. Za reklamu utratíme 50,000 Kč a za rok díky ní dosáhneme tržby 1,15 milionu Kč. To není zlé ne?

Kam se hrabe roční zhodnocení nemovitosti o 7 %. Porazí inflaci. Ale neporazí dobrou reklamu.

Čím více návštěv, tím více objednávek. Prosté jako na obrázku níže:

Ale to není vše, není to tak jednoduché. Naštěstí to ale není ani složité. vysvětlím to v následujících dvou odstavcích…

#2 Návštěvnost vedete na web (přicházíte o 90 haléřů z každé potenciální koruny)

Tohle je začátečnická chyba, ale asi je v ČR a SR hodně začátečníků. Skoro každou reklamu, kterou totiž vidím, z této chyby totiž usvědčím.

Toto je zakázaná taktika, pokud chcete skutečně uspět. Neposílejte návštěvnost z reklamy na webovky. Posílejte ji na „magnet“.

Magnet je stránka, která se soustředí na získání kontaktu dříve, než začnete prodávat.

Magnet vypadá například jako stránka níže:

Pokud si říkáte, že toto funguje jen pro informační produkty, jste vedle jako ta jedle. Toto funguje pro jakýkoliv typ podnikání a produktu. Za více než dekádu, co se magnety zabývám, jsem ještě nenarazil na jediné odvětví, pro které by magnety nefungovaly.

Vtip je v tom, že drtivá většina návštěvníků u Vás dnes nic nekoupí, ani kdybyste udělali tu nejlepší reklamu ve Vesmíru.

Ale kontaktní údaje Vám dá klidně 50 % z nich, když uděláte dobrý magnet. Pokud Vás zajímá, jak si takový magnet můžete vytvořit, stačí se zaregistrovat do tréninku zdarma, který je k dispozici všem uživatelům Konverzek. Nic to nestojí a může to zdesetinásobit Vaše výnosy z online reklamy!

#3 E-mailový magnet má moc malý konverzní poměr

Podnikatelé se sebepoškozují. Vidím to velmi často, když čtu jejich magnety.

Pokud Vám kontaktní údaje poskytne pouze 1 návštěvník z 10, vyhazujete svoje peníze za reklamu do krbu.

Konverzní poměr 10 % je prostě něco, s čím se nesmíte smířit.

Jaký je důvod, proč máte nízký konverzní poměr?

Hlavní je tento: To co nabízíte výměnou za kontaktní údaje je IMPOTENTNĚ nezajímavé.

Chcete, aby Vám uživatel dal kontakt, protože mu nabízíte odběr newsletteru? Zbláznili jste se?

Chcete e-mail výměnou za 25% slevu na Vaše produkty? Pouze si kanibalizujete marže.

Skvělý magnet nabídne neodolatelnou nabídku, která ve skutečnosti Vaše marže z budoucích nákupů zvýší! Jako například magnet níže, který dosahuje konverzního poměru přes 40 %.


Nejen že má tato stránka 80x vyšší konverzní poměr, než má náš hlavní web. Více než 30 % lidí, kteří mi dají svůj kontakt si následně v Iniziu v dalších 24 měsících něco koupí.

Stejný (nebo lepší) magnet si můžete vytvořit i Vy. Doslova si jej můžete naklikat v Konverzkách. Zde si zaregistrujte učet za pouhou 1 Kč na zkušební dobu 14 dní.

 

#4 E-mailový magnet má moc velký konverzní poměr

Skutečně, chyba pokročilejších markeťáků je, že se příliš soustředí na výši konverzního poměru magnetu, jsou až posedlí cenou za lead/kontakt, ale zapomínají, že jde hlavně o to, kolik zákazníků z nasbírané databáze kontaktů získáte.

Pokud lákáte e-maily například na nabídku, která je extrémně atraktivní, ale málo relevantní k vašemu produktu, tak sice získáte mnoho kontaktů, ale málo prodejů. Příklad? Dám dva:

Co prodávám: novou sekačku na trávník.

Nadpisy magnetů:
A. 13 tipů, jak si zvelebíte zahrádku, aniž si musíte najímat zahradníka, který vyhrál národní botanickou cenu.

B. 7 způsobů, jak si posekat trávník, aby vypadal jako na anglickém venkově a jakou sekačku k tomu potřebujete?

Nadpis „A“ sice dosahuje konverzního poměru 51 %, ale je příliš obecný. Bude lákat kontakty od všech lidí, kteří mají zahrádku, ale pouze 5 % lidí z této databáze bude mít v dalším měsíci skutečný zájem řešit nákup nové sekačky. 5 % z 51 % = cca 2,5 člověka ze 100 návštěvníků stránky, kteří si koupí sekačku

Nadpis „B“ dosahuje konverzního poměru „jen“ 35 %, ale celých 30 % registrovaných má zájem řešit nákup sekačky. 30 % z 35% = cca 10,5 člověka ze 100 návštěvníků si koupí sekačku. Více než 4x tolik, než u magnetu s lepším konverzním poměrem.

P.S. Nezapomeňte vaše leady také remarketovat reklamou. Zvýšíte si tím zisk.

#5 Budujete seznam kontaktů, ale ne důvěru!

Jak jsem zmínil výše, reklama u nás je strašně levná. A jak jsem také zmínil, magnety jsou super-funkční nástroj na zisk databáze kontaktů na zákazníky. A nejspíše Vám tato kombinace bude fungovat ziskově, i když uděláte vše ostatní špatně.

Ale právě proto, že to je snadné, tak podnikatelé a markeťáci zapomínají, že cílem magnetů není získat kontakty na zákazníky. Jejich cílem je získat co největší důvěru zákazníků.

Magnet by měl mít na paměti, že zákazník Vám už nikdy nebude věnovat tolik času jako prvních pár minut až hodin po registraci k Vašemu magnetu. A tedy děkovací stránka, první materiál zdarma a první e-mail, který pošlete by měli poskytnou pokud možno tu nejvíc WOW hodnotu. Neprodávejte příliš brzy. Tím důvěru ztratíte.

Pár tipů:


#6 Nepoužíváte upsell

Pokud během objednávkového procesu nevyužíváte upsell (navyšovací prodej), připravujete se nejspíš až o další dvojnásobek tržeb. Podívejte se na srovnání dvou stránek níže:

Obě stránky prodávají moji knihu První miliarda je nejtěžší. A neliší se prakticky v ničem, kromě toho, že jedna (varianta A.) utrží v průměru 141 Kč za každou objednávku a druhá (varianta B.) přes 244 Kč. Jakto……?

Protože první stránka nenabízí upsell, tedy nabídku pro navyšovací prodej poté, co zákazník dokončí první transakci.

Schéma vypadá takto:

Obě varianty prodávají knihu za 99 Kč a následně nabízejí malý upsell prostřednictvím obdélníčku, kterému v Konverzkách říkáme „speciální nabídka“ nebo jej v angličtině můžete znát jako tzv. upsell bump. Tento obdélníček umožňuje okamžitě přihodit k objednávce další produkt za 497 Kč.

Výsledkem je, že průměrná hodnota objednávky není 99 Kč, ale 141 Kč, protože zhruba každý desátý nakupující tento malý upsell využije.

Zatímco varianta A. tímto končí a přesměruje zákazníka na děkovací stránku, varianta B. je důslednější a zatímco je nakupující rozehřátý, nabídne mu další navyšovací prodej na samostatné stránce, kde se již jedná a dražší produkt v hodnotě 2997 Kč.

Výsledkem je průměrná hodnota objednávky 244 Kč, protože zhruba každý dvacátý zákazník si koupí i tento dražší produkt.

Podtrženo sečteno, místo 99 Kč průměrně utržíme na každém zákazníkovi okamžitě 244 Kč a tím pádem je naše reklama 2,5x ziskovější a nebo si můžeme za akvizici jednoho zákazníka dovolit zaplatit 2,5 více než konkurence. Dobré, že?

A podobný upsell si můžete i Vy během chviličky sami naklikat v našich Konverzkách zde.

#7 Máte příliš krátkou e-mailovou sekvenci

Pokud jste dočetli až sem, nejspíše víte, že aby byl e-mailový magnet úspěšný, musíte také posílat e-maily. A ideálně, pokud tyto e-maily chodí automaticky, pak totiž máte podnikání, které běží na autopilota. 

Přesně to Konverzky umožňují. Ale chyba, které se dopouští velká část uživatelů je, že jejich e-mailové sekvence jsou příliš krátké.

Jak můžete vidět u schématu níže, pokud skončíte vaší sekvenci u pátého e-mailu, z vaší databáze kontaktů můžete vydolovat 9 objednávek. Ale pokud sekvenci e-mailů protáhnete na 20 e-mailů, získáte téměř dvojnásobek objednávek a tedy tržeb. A více než dvojnásobné zisky, protože náklady na reklamu máte již nejspíše zaplacené díky prvním 5 e-mailům a objednávkám.

Toto je velmi účinná taktika, protože můžete (stejně jako díky upsellu) znásobit tržby ze svých kampaní, aniž ve skutečnosti jedinkrát sáhnete na reklamu.

Co udělat nyní, pokud chcete urvat první a nebo případně „jen“ další internetový milion?

Nyní přichází, abyste udělali radikální krok, kterého se všichni obávají.

Začít pracovat na…?

Máte dvě možnosti na další postup:

A. Jít cestou udělej si sám – zaregistrovat si účet na Konverzkách, získat zdarma výcvikový kurz Bootmcamp, který Vám více do detailu vysvětlí, jak si udělat magnet, prodejní nebo poptávkovou stránku, upsell a e-mailovou sekvenci.

B. S vědomím toho, že je Vám jasná strategie, ale nemáte čas si toto sami odpracovat (zabralo by vám to nejspíš několik desítek hodin vyladit do rozumné podoby), můžete si najmout profesionály. Není to drahé, zároveň ale nepracujeme pro každý typ podnikání. Vybíráme si spolupráci dle prověřených oborů a produktů, u kterých jsme si jistí, že dokážeme přinést hodnotu. Patříte mezi ně? Domluvte si s námi kvalifikační telefonát zde.

Zlomte vaz, přátelé. S úctou Honza N.