INIZIO blog

(Nejen) o modrém světě na Babelcampu 2016

Babelcamp 2016

Sobota 10. září přinesla nejen 30stupňové teploty, ale i horké novinky ze světa sociálních sítích na tradičním Babelcampu Adama Zbiejczuka. Co jsme si z holešovických Jatek 78 odnesli? Více v dalším článku na Inizio blogu.

Online doma i v zahraničí

Umělecký prostor Jatka 78 v Holešovicích oplývá inspirativní volnomyšlenkářskou atmosférou, a tak tým organizátorů Babelcampu nemohl vybrat lepší místo pro debaty o velice proměnlivém a rychle běžícím světě sociálních sítí. Kapacita pozvánky čítala 1000 míst a převahu zahraničních řečníků s angličtinou jako hlavním a jediným komunikačním nástrojem. Škoda jen, že zdánlivě velký sál pro přednášející neunesl atmosféru nabitou technologickými a inovativními myšlenkami přednášejících a již od první chvíle se vytrvale bránil přísunu kyslíku i fungujícímu wifi signálu. Koho omrzelo moc lidí a málo vzduchu, mohl zvolit variantu B, a to účast na několika tematických workshopech v nedalekém PaperHubu.

O co méně wifi, o to více pozornosti se dostávalo opravdovým zahraničním peckám a profesionálům v oboru jako například Pawel Tkaczyk či Polle de Maagt, ale také osvědčeným českým stálicím, jakou je Eliška Vyhnánková. A témata nabízeli řečníci vskutku různorodá, od fungování politických kampaní v sociálních sítích, stále vzrůstajícímu vlivu Youtuberů a vlivu videa jako komunikačního média a prostředku, komunikaci se zákazníky promocí botů či ztrátě a opětovnému nalézání lidskosti v komunikaci přes sociální svět.

Tým Inizio na Babelcamp 2016

Jak díky online obchodovat cool

Někteří hosté poskytly užitečný přínos i v tom, jak udržet zájem publika až do konce přednášky, i když se téma může týkat spíše obchodu než světa sociálních sítí jako takového. Jedna z nejzábavnějších a nejživějších přednášek vzešla od Micka Griffina z manchesterské agentury Brand24. I když Manchester zrovna prohrával ve fotbale, Micka to neodradilo, aby zábavně propojil svět marketingu a obchodu. Pokud chcete úspěšnou negativní reklamu, zažaluje postarší seniorský pár za to, že vám dal špatné ohodnocení.

Pokud, chcete uspět, zkuste být vaším potenciálním zákazníkům nápomocní a odpovídejte na jejich dotazy na internetu, na které nikdo jiný neodpovídá. Pokud včas odpovíte, myslím opravdu včas, jako to udělal zákaznický servis zoufalému mladíkovi, kterému došel při jízdě ve vlaku na WC toaletní papír, a který tweetem volal o pomoc, získáte si oblibu online velice „čistým“ způsobem.

Sociální média a kulturní zvyky

Tanya Quintieri, zakladatelka Thetranslators.com přinesla sondu do světa mezinárodního marketingu na sociálních sítích, ve kterém je více než jinde třeba dbát na interkulturní odlišnosti a dané kulturní zázemí. Koho by napadlo, že slogan pracího prášku Ariel s číslem 88 může mít souvislost s neo-nacisty a nemusí být 100% vhodný pro propagační kampaň v Německu, že.

(Digi)svět ovládnout roboti? Ne, jen boti

Tým Triad Advertising představil využití botů v zakáznické podpoře a tedy takřka neomezené komunikaci se zákazníky. Pro boty nepotřebujete online 24hodinovou podporu, ale zato o trochu tučnější budget – jejich vývoj se pohybuje ve stovkách tisíc korun.

Babelcamp 2016 a Jatka 78

Vášen, intimita, závazek = úspěch v marketingu

Přední polský marketingový odborník Paweł Tkaczyk nám poskytl náhled na to, že ani velice velkorysý rozpočet nemusí přinést bombastické výsledky. Ve výsledku totiž občas platí to, že je třeba se vykašlat na tradiční marketingové poučky. Když vytvoříte něco, co budou lidi milovat, nemusí to být drahé, ale je to dostatečně cool, úspěch si to najde. Proto, až vám někdy přijde dost děsivá SMS zpráva s fotkou vašeho domu, nemusí to být nějaký psychopatický stalker, ale třeba jen vyladěná pozvánka na hororový festival. Od Pawła Tkaczyka. Také ukázal, že úspěchu lze dosáhnout pomocí vášně, intimity a závazku a zákazníci si vás oblíbí – mít dobrou značku nestačí.

Screw digital, let’s be human

Polle de Maagt řídící online marketingové strategie mimo jiné pro nizozemské aerolinky KLM zdůraznil, že pro samý digitál občas firmy zapomínají být opravdu lidmi. Přitom občas potěší (a také výkonnostně uspěje) vlastnoručně podepsané poděkování na účtence za útratu. Nebo třeba personalizovaný dárek pasažérům, kteří využili služeb KLM, třeba ve formě průvodce do destinace, do které zrovna míří. Přímo na letišti.

Klient součástí procesu od začátku do konce

Na „Human-Centered Design“ se zaměřila Nathalie Chemayel, která nám ukázala několik případovek online kampaní na Snickers z B2Fresh. Na těchto příkladech tak potvrdila, že je důležité zapojit klienta do procesu tvorby kampaně od začátku až do konce. A také, že proces testování nikdy nekončí…

Děkujeme pořadatelům Babelcampu 2016 za inspirativní atmosféru jednoho zářijového dne a také za nový impuls při tvorbě online kampaní na sociálních sítích v domácím a také zahraničním prostředí. A těšíme se na další ročník!

Chcete pomoci se sociálními sítěmi? Kontaktujte nás!