INIZIO blog

Kolik stojí reklama na Facebooku?

Máte firmu a chtěli by jste se zpropagovat na Facebooku? Určitě jste si položili otázku, kolik ale taková reklama stojí? My Vám v tom trochu pomůžeme. Po shlédnutí tohoto videa už nebudete přemýšlet, ale budete tvořit svou první reklamu.

Reklama na Facebooku stojí od 25,- Kč. To je minimální vklad, který musíte mít na reklamu připravený, aby jste mohli spustit svou první reklamní kampaň. Je asi všem jasné, že za 25 korun toho asi moc neuděláte. Kolik se tedy vyplatí investovat, aby jste vyzkoušeli, jestli pro Vás Facebook má, nebo nemá smysl?

Nejprve je dobré začít kampaní, která bude mít denní rozpočet 100 – 150 Kč a následně by jsme se měli orientovat podle metrik, což může být cena za proklik, nebo lépe cena za konverzi.

Facebook v České republice je zatím velmi levný. Pokud budeme srovnávat se stejnou reklamou v Německu, USA nebo Velké Británii. Jestli je Facebook v České republice levný, je relativní. Závisí to na ceně za prolik, nebo na kolik nás vyjde konverze (objednávka, poptávka). Klidně se Vám může stát, že budete mít cenu za proklik nízkou, ale při špatném nastavení reklamy pro Vás může být Facebook velmi drahý.

Cena za konverzi, tomu rozumíme cena za akci, kterou požadujete od uživatelů se může lišit. Pokud máte v plánu reklamou získávat kontaktní údaje na uživatele, tak dobrá cena za údaj je 10 – 30 korun. Pokud ale chcete přes Facebook reklamu prodávat, tak se vše odvíjí od ceny Vašeho prodávaného zboží. Snáze se prodává zboží levnější, do tisíce korun. U tohoto zboží se může cena za akvizici, nebo za jednu objednávku, kterou zákazníci udělají, pohybovat kolem 70,-,  100,- až 200,- korun.

Pokud ovšem prodáváte dražší produkty, nebo služby. V řádech desítek, nebo stovek tisíc, tak tyto produkty se velmi těžko prodávají na přímo rovnou zákazníkovi přes reklamu. U těchto produktů musíte často postupovat přes „mezičlánek“ u kterého se zákazníkem komunikují lidé, namísto robotů. V  tomto případě, u dražších produktů budete nejspíše postupovat tak, že člověka z Facebooku pozvete na Vaše webové stránky, kde Vám zanechá poptávku, nebo kontaktní údaj a Vás zaměstnanec, nebo Vy samotní se sním spojíte a domluvíte například schůzku. Cena za sjednání takovéto schůzky, nebo konzultace se může velmi lišit. Může se jednat o cenu 700,-Kč, 1000,- Kč, nebo klidně až 10 000,-Kč. U této konverze strašně záleží, jaká je hodnota Vaší akvizice, produktu a jaké máte marže na Vašem produktu, nebo službě.

Aby jste se v této teoretické části lépe zorientovali, připravili jsme pro Vás názornou tabulku, do které si můžete zadat kolik Vás stojí cena za proklik, jaký je konverzní poměr na Vaší webové stránce, jakou máte marži na produktech a s jakou pravděpodobností poté co získáte konverzi jste schopni uzavřít skutečný obchod. Odkaz na tuto tabulku naleznete níže pod článkem. Díky této tabulce si budete schopni sami spočítat, zda se Vám internetová reklama bude vyplácet, nebo ne.

Pokud máte web, nebo se chytáte vytvořit si svůj web a chcete aby Váš web měl co největší konverzní poměr, to znamená aby Vám web vydělával peníze, aby co největší procento lidí, co na Váš web přichází udělali akci, kterou od nich požadujete, vyzkoušejte náš web https://www.konverzky.cz/

 

Tabulka kupeckých počtů: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1fZVv52-a_ToHjREpwquIGuRtD3uzUP6oR0GbxN_TukE/edit#gid=0

 

Chcete pomoci s úspěšnými kampaněmi?