ETIK.cz pořádá školení pro energetické poradce,připraví účastníky na zkoušku a jejich první praxi, aby mohli legálně přivydělávat a pomáhat domácnostem se státními dotacemi. Vyniká propojením výuky s reálnou praxí, důrazem na etiku a transparentními podmínkami.
Když ETIK.cz spustil projekt školení pro energetické poradce, cíl byl jasný: přivést lidi, kteří po absolvování kurzu a složení zkoušky mohou legálně začít přivydělávat jako energetičtí poradci (fotovoltaika, zateplení, tepelná čerpadla) a pomáhat domácnostem dosáhnout na státní dotace.
Na výkonnostní akvizici si přizval INIZIO Internet Media.
Startovní sázka padla na elektrikáře a technické profese. Na papíře to dávalo smysl: technické myšlení, vztah k energetice, praxe v terénu. Realita? Nízký zájem o školení a málo kvalitních formulářů. Řemeslníci byli často kapacitně vytížení a školení neviděli jako rychlou cestu k vyššímu výdělku.
Verdikt dat: vysoký CPL, slabá relevance, minimum uchazečů ochotných investovat čas i peníze.
Lekce #1: Logika ≠ tržní poptávka. Trh má VŽDY poslední slovo.
Pokus č. 2: Odlet až ke hvězdám!
Spolupráce přesměrovala cílení na obchodníky – lidi komfortní s telefonem a vedením kvalifikačního hovoru. Vznikly dvě vstupní cesty:
Cílem obou cest bylo přivést relevantní zájemce o školení, rychle je kvalifikovat a dovést k zaplacené přihlášce.
Spuštění: křivky vzhůru
Po nasazení nového cílení přišel zlom. Během jednoho měsíce kampaň přivedla 300 relevantních zájemců o školení, které ETIK.cz systematicky obvolal a zobchodoval.
Přestože bylo cílení nastavené na „sales“ profily, klasičtí obchodníci prakticky nereagovali. Naopak se začali hlásit administrativní pracovníci a zaměstnanci ve firmách, kteří hledali smysluplný přivýdělek s flexibilitou po složení zkoušky. Z demografického pohledu převažovali muži.
Po kvalifikaci a práci v telefonu proces vyústil v ~80 % zaplacených přihlášek ke školení (tj. zájemci, kteří skutečně uhradili kurz a šli si pro zkoušku).
Na telefonu ETIK.cz vysvětloval, že je potřeba uhradit 5 000 Kč jako zálohu na školení – z těchto peněz se hradí lektoři, pronájem prostor a občerstvení. Zároveň zdůraznil, že po úspěšném složení zkoušky se tato částka vrátí žadateli v rámci dotací.
Pokus o automatizaci, který nevyšel
Aby se proces dal škálovat, zkusilo INIZIO s ETIK.cz zautomatizovat část obchodování přes prodejní formulář (delší self-serve přihláška s možností okamžité platby/depozitu).
Výsledek? Neúspěch.
Konverze klesla – zájemci o vzdělávací produkt s následnou zkouškou potřebují lidský kontakt, doptat se, slyšet hlas, získat jistotu, že to zvládnou a že to ekonomicky dává smysl.
Lekce #2: Volat, volat a ještě jednou volat. U podobných nabídek platí pravidlo: vždy volejte poptávajícím. Formulář je skvělý na micro-commitmenty, ale ne na celé rozhodnutí.
Paradox úspěchu: pauza kvůli „moc dobrým“ výsledkům
A pak přišel moment, který zní bulvárně, ale je racionální: spolupráce se dočasně pozastavila, protože kampaň fungovala až příliš dobře.
ETIK.cz potřeboval odbavit stávající vlnu účastníků, udržet kvalitu výuky, organizaci zkoušek i následný start poradenství.
Spolupráci jsme pozastavili kvůli plným kapacitám na školení…
Nicméně spolupráce nekončí.
Dohoda zní jasně: pauza na 2 měsíce – a pak pokračování spolupráce.